بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

بازار ارز کشور تحت در اشراف کامل بانک مرکزی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.
کد خبر : ۱۸۶۵۳۰

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با بیان اینکه در سال 97 منابع ناشی از فروش نفت تقریبا بیش از بودجه کشور در سال جاری بوده است، افزود: با توجه به تحقق منابع ارزی از نفت به واسطه فروش و افزایش قیمت طلای سیاه در ماه‌های ابتدایی سال، منابع ارزی در این بخش با یک شرایط خاصی روبه رو است، از این رو دغدغه ای در این بخش وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر با اقدامات بانک مرکزی و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه حجم زیادی ارز وارد کشور شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، با بیان اینکه ذخایر طلا که تا حدودی کاهش پیدا کرده بود به ذخایر قابل قبول تبدیل شده است، تاکید کرد: در حالی حاضر نگران وضعیت بازار ارز نیستیم و پیش‌بینی این بوده که روند کاهشی ارز ادامه می‌یابد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روزهای پایانی سال 2018 به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها رخ داد، افزود: در طول روزهای اخیر بیشتر التهابات بازار ارز ناشی ازعوامل خارجی است و به واقعیت‌های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها حاکی از این است که نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بگذارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در بازار وجود داشته و مدیریت بانک مرکزی روند کاهشی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی اتخاذ می‌کند می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر 10 هزار تومان سوق دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

بالارفتن ارزش پول ملی کشور به وسیله رشد اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

دلالان دلیل نابسامانی بازار ارز

ارسال نظر