بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

حذف 4صفر باعث کاهش بار روانی تورم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:شرایط اقتصادی کنونی کشور برای حذف 4 صفر مناسب نیست، اما این اقدام در مجموع می‌تواند بار روانی تورم را کاهش داده و به ساده‌سازی اعداد کمک کند.
کد خبر : ۱۸۶۵۳۳

به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی با اشاره به مصوبه هیات وزیران و ارسال لایحه بانک مرکزی به هیات دولت برای حذف 4 صفر از پول ملی، گفت: شرایط اقتصادی کنونی کشور برای حذف 4 صفر مناسب نیست، اما این اقدام در مجموع می‌تواند بار روانی تورم را کاهش داده و به ساده‌سازی اعداد کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حذف 4 صفر از پول ملی هزینه‌های زیادی دارد، افزود: دولت در حال حاضر حذف 4 صفر را با‌هایلایت کردن و کمرنگ کردن در پول‌های جدید عملیاتی کرده است که به این طریق عملا 4 صفر از چرخه محاسبات خارج می شود.

وی ادامه داد: حذف 4 صفر از پول ملی به صورت مرحله ای رخ می دهد و‌هایلایت شدن 4 صفر در چک پول‌های جدید در واقع نخستین مرحله از حذف 4 صفر است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت، با بیان اینکه حذف 4 صفر از پول ملی عملیات حسابداری را تسهیل می کند، تاکید کرد: نباید یکباره دفاتر حسابداری تغییر یابد چراکه هزینه‌های آن سرسام‌آور شده و فشار زیادی بر اقتصادی کشور تحمیل می کند.

وی با تاکید بر اینکه حذف 4 صفر از پول ملی محاسبات مالی و اقتصادی را تسهیل می کند و تاثیر خاصی در نرخ تورم ندارد، افزود: تغییر پول ملی و حذف صفر در کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس و تولید سکه موثر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید از تجربه کشورهای مختلف دنیا در حذف صفر از پول ملی استفاده کرد و سپس تصمیم نهایی و صحیح را اتخاذ کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز از سوی رئیس جمهور کشورمان در هیات دولت مصوب شد؛

تصویب لایحه تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان

در کمیسیون اقتصاد هیات دولت صورت گرفت؛

بررسی حذف چهارصفر از پول ملی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

بالارفتن ارزش پول ملی کشور به وسیله رشد اقتصادی

ارسال نظر