بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
در مرکز پژوهش های مجلس انجام شد؛

بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز در گزارشی به بررسی اعتبارات بخش درآمدها و اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، پرداخته است.
کد خبر : ۱۸۶۵۴۲

به گزارش بورس نیوز، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز در گزارشی با بررسی اعتبارات بخش درآمدها و اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، آورده است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نزدیک به 8 درصد کاهش یافته است و از 74,483 میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۱۳۹7 به 68,845 میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 1398 رسیده است. 93/4 درصد از درآمدهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های تنظیم‌گری این وزارتخانه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) است که به عنوان درآمدهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ مشخص شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ به دنبال کاهش منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه ۱۳۹۸، اعتبارات ردیف‌های تملک دارایی سرمایه‌ای متفرقه این وزارتخانه بیش از 7 درصد کاهش یافته است، اما اعتبارات هزینه‌ای متفرقه این وزارتخانه نزدیک به ۲۱ درصد افزایش یافته است‌.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مجموع اعتبارات متفرقه وزارت ارتباطات ۴ درصد و اعتبارات طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (برنامه‌ای) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ درصد کاهش یافته است. اعتبارات طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (برنامه‌ای) وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال 1398 کمتر از ۲ درصد کل اعتبارات این وزارتخانه را شامل می‌شود. اما اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای متفرقه بیش از ۷۸ درصد اعتبارات این وزارتخانه را تشکیل می‌دهد.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد در مجموع نزدیک به ۹۲ درصد اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ردیف‌های متفرقه گنجانده شده‌اند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

بی تغییر بودن بودجه در بخش کشاورزی

بررسی پیوست 3 بودجه در دستور کار قرار می‌گیرد؛

ورود دیوان محاسبات کل کشور به لایحه بودجه 98

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

بازار ارز کشور تحت در اشراف کامل بانک مرکزی

ارسال نظر