بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

ثابت ماندن قیمت گندم در سه سال گذشته

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سه سال گذشته بر روی مبلغ حدودا یک هزار و 300تومان تثبیت شده بود.
کد خبر : ۱۸۶۷۴۹

به گزارش بورس نیوز، علی‌محمد شاعری در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و میزان اعتبار مورد نیاز آن در لایحه بودجه سال 98، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم باید بر اساس قانون، هر ساله به میزان نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی افزایش داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم با بیان اینکه در چند سال‌ اخیر نرخ خرید تضمینی گندم علی رغم افزایش میزان تورم توسط دولت ثابت نگه داشته شده بود، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سه سال گذشته بر روی مبلغ حدودا یک هزار و 300تومان تثبیت شده بود.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته شده توسط نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دولت مجاب شد تا قیمت خرید تضمینی گندم را در سال زراعی 97-98 افزایش دهد، اضافه کرد: قیمت گندم در سال زراعی جدید حدودا 30 درصد افزایش پیدا کرده و تقریبا به قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 700تومان رسیده است.

شاعری با تاکید بر اینکه دولت تاکنون رقم یک هزار و 700 تومان برای هر کیلوگرم گندم را رسما اعلام نکرده اما به‌صورت ضمنی نظر مجلس را قبول کرده است، عنوان کرد: قیمت گندم در مقایسه با سال گذشته 400تومان افزایش پیدا کرده و باید به همین میزان اعتبار خرید گندم در لایحه بودجه سال 98 افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی نظر نهایی خود را در خصوص قیمت و اعتبار مورد نیاز خرید تضمینی گندم را اعلام کرده است، خاطر نشان کرد: از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی انتظار داریم افزایش 400تومانی قیمت هر کیلوگرم گندم را در لایحه لحاظ کنند تا اعتبار و یارانه مورد نیاز تخصیص و به موقع به کشاورزان پرداخت شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

کمبود خرید گندم توسط دولت مجبور واردات این محصول هستیم

در بازدید از مزارع گندم استان فارس صورت گرفت؛

چهار سال بی نیاز از واردات گندم

ارسال نظر