بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
از نکات قابل تامل صورت‌های مالی این شرکت پرداختنی‌های تجاری سنگین 1.900 میلیارد ریال که عمدتا مربوط به تهیه‌کنندگان مواداولیه این شرکت است.
کد خبر : ۱۸۶۹۱۶

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، آنچه بسیاری از فعالان بازار این روزها از شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز انتظار دارند، انتشار گزارشاتی ناامید کننده و شناسایی زیان‌های سنگین از شرکت‌های این گروه است. 

در این راستا، شرکت مهر کام پارس که عمدتا به تولید انواع سپر خودرو، داشبورد، صندلی و تهویه مطبوع و بخاری خودرو می‌پردازد، با انتشار گزارش عملکرد 9ماهه، زیانی 806 میلیارد ریالی را روانه سامانه کدال کرد.

سریال ناامید کننده قطعه‌سازان و خودروسازان با «خمهر» شروع شد. افت چشمگیر تولید و تحقق زیانی باورنکردنی

افت شدید مقادیر فروش در 3ماهه سوم و شناسایی 510 میلیارد ریال هزینه‌های جذب نشده تولید، منجر به تحقق 974 ریال زیان این شرکت به ازای هر سهم گردیده که تا حدودی خیال سهامداران خود و دیگر قطعه‌سازان و خودرو‌سازان را از شرایط وخیم این گروه راحت کند.

در حالی که این شرکت در عملکرد 6 ماهه نخست خود بیش از 2500 میلیارد ریال درآمدهای حاصل از فروش را به ثبت رسانده بود، در 3 ماهه سوم سال تنها موفق به تحقق درآمدی در حدود 610 میلیارد ریال شده که این موضوع نشان از فاصله بسیار این شرکت تا پوشش درآمدهای 7.500 میلیارد ریالی سال گذشته دارد.

سریال ناامید کننده قطعه‌سازان و خودروسازان با «خمهر» شروع شد. افت چشمگیر تولید و تحقق زیانی باورنکردنی

از نکات قابل تامل صورت‌های مالی این شرکت پرداخت‌های تجاری سنگین (1.900 میلیارد ریال که عمدتا مربوط به تهیه کنندگان مواد اولیه این شرکت است) و تسهیلات بیش از 730 میلیارد ریالی است که موجبات شرایط وخیم سرمایه در گردش این شرکت را بیش از پیش نمایان می‌سازد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر