بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: در شرایط فعلی اقتصاد و با توجه به تنگناهای مختلف، بهره‌گیری از ‌اوراق تأمین مالی ابزار کارآمدی برای باز کردن فضای اقتصادی کشور است.
کد خبر : ۱۸۷۱۲۵

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی، اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد و با توجه به تنگناهای مختلف، بهره‌گیری از ‌اوراق تأمین مالی ابزار کارآمدی برای باز کردن فضای اقتصادی کشور است.

نماینده مردم شازند در خانه ملت با بیان اینکه بهره‌گیری از اوراق تامبن مالی به نفع فعالان اقتصادی خواهد بود و به ارتقای جایگاه بازار سرمایه نیز منجر می‌شود، افزود: هرچند در بودجه ۹۸ عرضه نفت در بورس و انتشار اوراق مالی اسلامی و سایر ابزار های مالی دیده شده است اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید از ظرفیت های بازار سرمایه بیشتر استفاده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس، با بیان اینکه بازار سرمایه شفاف ترین بازار در اقتصاد کشور به شمار می‌رود، گفت: شفافیت درمعاملات بازار سرمایه و اعتبار این نهاد اقتصادی می‌تواند در تامین مالی به دولت کمک بسزایی کند.

ابراهیمی تصریح کرد: ابزارهای نوین بسیاری در بازار سرمایه وجود دارد که می‌تواند اثرگذاری بسیار خوبی در روند فعالیت این بازار داشته باشد. به طور کلی ابزارهای مالی بورس این قابلیت را دارد که سرمایه‌گذاران بسیاری را به سمت این بازار جذب کند.

این نماینده ادامه داد: اگرچه در بودجه ۹۸ شاهد آن هستیم که نقش بازار سرمایه نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده اما انتظار این بود که نگاه بودجه سال آینده به بازار سرمایه بیشتر و پررنگ تر باشد.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برای پیمانکاران قراردادهای نفتی در مجلس تصویب شد؛

تخصیص اوراق مالی اسلامی تا 3میلیارد دلار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت:

فعال بودن بیش از 300 کد خارجی در بورس انرژی

ارسال نظر