بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: هفته آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر می‌شود و امیدواریم تا پایان سال نیز ۲۹ هزار میلیارد ریال دیگر از این اوراق منتشر شود.
کد خبر : ۱۸۷۱۴۳

به گزارش بورس نیوز، رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران امروز در آیین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، با بیان این مطلب گفت: ۸۰ درصد تامین مالی هر یک از بسته‌های قراردادی این طرح از طریق (SPV صبااروند) که قرارداد آن به صورت بیع متقابل با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است، تامین می‌شود و ۲۰ درصد آن باید از طرف پیمانکاران طرف قرارداد تامین شود.

وی گفت: به این منظور، هفته آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر می‌شود و امیدواریم تا پایان سال نیز ۲۹ هزار میلیارد ریال دیگر از این اوراق منتشر شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: SPV از طریق اوراق و دیگر روش‌ها برای تامین ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز در اجرای این طرح اقدام خواهد کرد.

دهقان ادامه داد: ایده اولیه این طرح از سوی وزیر نفت و با هدف ایجاد جبهه کاری برای پیمانکاران و سازندگان داخلی مطرح شد و از پارسال در دستور کار قرار گرفت و پیرو آن کارگروه‌هایی به این منظور تشکیل و در تیرماه سال ۹۷، مصوبه شورای اقتصاد دریافت شد.

وی به ۳۳ بسته کاری تعریف شده در این طرح اشاره کرد و افزود: از این میان ۲۶ بسته کاری در حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، چهار بسته کاری در حوزه شرکت نفت فلات قاره ایران و سه بسته کاری در حوزه کاری نفت مناطق مرکزی ایران است. عمده فعالیت‌ها رو سطحی است، به طوری‌ که در اجرای این بسته‌های کاری در مجموع ۲۸۰ حلقه چاه حفاری و بیش از ۱۷۰۰ حلقه چاه تعمیر می‌شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، سرمایه‌گذاری مصوب طرح را ۶,۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۹۷۹ میلیون دلار نیز هزینه تامین مالی در تعهد دولت است.

دهقان میزان افزایش تولید روزانه حاصل از اجرای کامل ۳۳ بسته کاری را حدود ۲۸۰ هزار بشکه و تولید تجمعی برآورد شده را ۴۱۰ میلیون بشکه عنوان کرد که در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمدزایی به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول، به استفاده حداکثری از توان داخل در این طرح اشاره کرد و گفت: به منظور استفاده از توان سازندگان داخلی، دو فهرست تجهیزات داخلی تهیه و به قراردادها ضمیمه شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر