بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
نکته قابل توجه در گزارش دی ماه شرکت، افت نرخ فروش تیبا و سراتوی شرکت نسبت به آذر ماه بوده است.
کد خبر : ۱۸۷۲۲۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سایپا در ادامه گزارش‌های ضعیف عملکرد خود، میزان عملکرد تولید و فروش دی ماه خود را نیز منتشر کرد. 

بر اساس این گزارش، مقادیر فروش خودروهای این شرکت در دی ماه به حدود 15 هزار دستگاه خودرو رسیده که عملکرد بسیار ضعیفی ارزیابی می‌گردد. 

میزان فروش متوسط ماهیانه 9 ماهه قبل شرکت در حدود 27 هزار دستگاه بوده و مقادیر فروش از ابتدای سال شرکت تا پایان دی ماه به 260هزار دستگاه خودرو رسیده که این مدت در سال گذشته و مدت زمان مشابه، بیش از 345 هزار دستگاه خودرو بوده است.

سایپا و ادامه روند ضعیف فروش در دی ماه

نکته قابل توجه در گزارش دی‌ماه شرکت، افت نرخ فروش تیبا و سراتوی شرکت نسبت به آذرماه بوده که در نوع خود و در زمانی که قیمت‌ها در بازار خودرو به صورت روزانه در حال افزایش است، با کاهش نرخ مواجه بوده‌اند. نرخ فروش تیبا و سراتو در دی ماه به ترتیب 2.6 و 8 درصد کاهش را نسبت به آذر ماه تجربه کرده‌اند.

جمع درآمدهای عملیاتی تجمیعی شرکت از ابتدای سال تا پایان دی ماه به مبلغ 71 هزار و 161 میلیارد ریال رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه 10 ماهه سال 1396، جمع فروش شرکت به بیش از 87 هزار میلیارد ریال رسیده بود و به این ترتیب شاهد افت 19 درصدی مبالغ فروش شرکت هستیم.

در صورت عدم تغییر نرخ‌های فروش در دو ماه آینده و همچنین احتمال کاهش بیشتر مقادیر فروش با توجه به عدم استقبال خریداران از نرخ‌های جدید، می توانیم انتظار افزایش بیشتر زیان شرکت در 3 ماهه پایانی سال را داشته باشیم. لازم به ذکر است که این شرکت در دوره 9 ماهه منتهی به پایان اذر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، مبلغ 50 هزار میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر