بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
مدیر امور سهام لیزینگ ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رشد 100 درصدی روند وصول مطالبات «وایران» در سال جاری

مدیر امور سهام لیزینگ ایرانیان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات فنی در جهت وصول مطالبات شرکت انجام شده که این امر رشد 100 درصدی روند وصول مطالبات شرکت راه به همراه داشته که به تبع آن در سال جاری 360 میلیارد ريال از مطالبات شرکت وصول شده است.
کد خبر : ۱۸۷۲۲۱

رشد 100 درصدی روند وصول مطالبات

رضا سعیدی مدیر امور سهام لیزینگ ایرانیان به بورس نیوز گفت: در سال جاری بنابه دلایلی همچون اعمال مجدد تحریم ها ، افزایش نرخ ارز و پیش خرید محصولات ایران خودرو و سایر خودروسازان توسط مشتریان تا پایان سال 98 ، خودرویی برای عرضه به این شرکت باقی نمانده که این امر موجبات کاهش درآمد عملیاتی سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل را فراهم کرد.

وی بابیان اینکه وابستگی "وایران" به شرکت مادر که تا سال 96 ماموریت آن نقد کردن چک های سازمان فروش بود کاهش یافته است، افزود: فعالیت شرکت در حال حاضر شامل پرتفویی از ارائه تسهیلات خرید کالاهای بادوام مانند مسکن، تجهیزات ساختمانی، خودروهای لوکس و خودروهای سنگین و ... است.

سعیدی خاطرنشان کرد: این شرکت در نظر دارد که با نقدینگی بالغ بر 3000 میلیارد ریال سرمایه در سال 98 جهت ورود به بازارهای مختلف سرمایه گذاری کند که امید است به تبع آن سود بیشتری نیز عاید شرکت شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات فنی در جهت وصول مطالبات شرکت نیز انجام شده است، افزود: اقداماتی نظیر بررسی سوابق، طرح ریزی نحوه وصول، توزیع علمی و فنی مطالبات بین کارشناسان، آموزش کارشناسان و برقراری سیستم گزارش گیری از آنان، تدوین سیستم پرداخت پاداش متناسب با عمکرد کارشناسان، برقراری ارتباطات گسترده و موثر با شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها و ارجاع پرونده به مراجع ذیربط و تسریع در حصول نتیجه، تدوین دستورالعمل بخشودگی از جمله این اقدامات محسوب می شوند که این امر رشد 100 درصدی روند وصول مطالبات شرکت راه به همراه داشته و به تبع آن در سال جاری 360 میلیارد ريال از مطالبات شرکت وصول شده است.

مدیر امور سهام لیزینگ ایرانیان افزود: براساس پیش بینی‌های انجام شده باید تا پایان سال جاری مبلغ 450 میلیارد ریال از مطالبات شرکت از این محل وصول و هچنین در خصوص کل مطالبات معوق طی دو سال آینده نیز تعیین تکلیف انجام شود.

سعیدی با بیان اینکه در شرکت های لیزینگ دارائی‌های نزدیک به وجه نقد و نیروهای انسانی کارآمد سرمایه محسوب می شوند، ادامه داد: به همین دلیل در سال جاری فروش ساختمان‌های تملیکی شرکت در دستور کار مدیران قرار گرفت.

مدیر امور سهام لیزینگ ایرانیان با اشاره به اینکه روند تبدیل دارائی‌های بلند مدت شرکت به دارائی جاری از سال 1395 آغاز شده است، افزود: این شرکت در سال 95 باقیمانده سهم سرمایه‌گذاری در ملک کرج را به فروش رساند و ضمن طبقه‌بندی املاک تملیکی با عنوان دارائی‌های آماده برای فروش در صورت‌های مالی در نظر دارد که تا پایان سال 1397 کلیه املاک تملیکی را نیز به فروش برساند که در همین راستا تاکنون املاک پستل، دماوند و خواجه عبداله به فروش رسیده و فروش املاک ظفر و باغچه پونک نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر