بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
مدیرعامل «اعتلا» در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گزارش ۹ ماهه و پرش ۲۰۰ درصدی سود، علت جذابیت «اعتلا»

با توجه به گزارشات ۹ ماهه عملکرد شرکت ها، علاوه بر صنعت دارو و صنعت غذایی، سهم های صنعت پالایشی هم چشم انداز روشنی دارند
کد خبر : ۱۸۷۲۲۵
به گزارش بورس نیوز سهم شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز هفته اول بهمن ماه را با صف خرید به پایان رساند. «اعتلا» که در یک ماه اخیر بازدهی تقریبا ۴۰ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است، در ۹ ماهه امسال با جهش ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سود خالص بیش از ۲۷۶ میلیارد ریالی محقق کرده است.

حسین جواهری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال سهم بیان کرد: مهمترین عامل جذابیت سهم احتمالا گزارش ۹ ماهه و نیز گزارش عملکرد دی ماه شرکت بوده است.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از پرتفوی سرمایه گذاری «اعتلا» را، سهم شرکت های دارویی تشکیل می دهد. قیمت اقلام دارویی به تدریج در حال افزایش است و با توجه به خوشبینی به وضعیت آینده دارویی ها، سرمایه گذاری در سهم دارویی ها حفظ و اصلاح خواهد شد. البته وضعیت پرتفوی با توجه به شرایط بازار تغییر خواهد کرد و به صورت تاریخی، معمولا ۳۰ تا ۶۰ درصد سبد سرمایه گذاری اعتلا، به دارویی ها تخصیص داده می شود.

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه های برتر برای سرمایه گذاری به بورس نیوز گفت: با توجه به گزارشات ۹ ماهه عملکرد شرکت ها، علاوه بر صنعت دارو و صنعت غذایی، سهم های صنعت پالایشی هم چشم انداز روشنی دارند و می توانند برای سرمایه گذاری ۳ تا ۶ ماهه مناسب باشند. همچنین از میان سهم های گروه فلزات اساسی و معدنی، شرکت هایی که فروش داخلی بیشتری دارند (مانند فولاد مبارکه و گلگهر) گزینه های کم ریسک تری برای سرمایه گذاری خواهند بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
باور کردنی نیست، زیرا سهم دارویی مانند دابور که قیمتی بالای هزار تومان داشت اکنون کمتر از 800 تومان است، گمان می رود ایشان ماشینهای خارجی 200 میلیونی خریده و بالای 500 میلیون فروخته و یا ارز 3600 تومانی گرفته و بالای 1100 تومان فروخته، ایشان لطف کنند و اسم سهم هایی را که صد درصد افزایش قیمت داشته اند اعلام کنند.