بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
در صورت نیاز حجم واردات گوشت قرمز به کشور افزایش می‌یابد

قول مساعد جهانگیری برای تامین کالا‌های اساسی شب عید

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهتمام دولت برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در شب عید از جمله تامین گوشت بر جلوگیری از قاچاق دام و هماهنگی دستگاه‌های دولتی برای تامین این کالا تأکید کرد.
کد خبر : ۱۸۷۲۶۴
به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگیری، با اشاره به اهمیت تأمین مایحتاج مردم به ویژه گوشت و منابع پروتئینی گفت: در صورت نیاز حجم واردات دام و گوشت قرمز به کشور افزایش می یابد.

وی ادامه داد: موضوع قاچاق دام و خروج آن از کشور باید به طور جدی در برنامه های وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار بگیرد و اقدامات جدی در این باره انجام شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دستورالعمل جابجایی دام و ممانعت از انتقال آن به شهرهای مرزی باید هر چه سریعتر ابلاغ و اجرا شود، گفت: در عین حال در دو ماه پایانی سال 1397باید تدابیر لازم برای واردات گوشت و دام از سوی وزارت جهاد کشاورزی به منظور تامین ذخایر گوشت مورد نیاز کشور در شب عید اتخاذ شود.

جهانگیری افزود: نظارت بر توزیع گوشت در مراکز فروش موضوعی جدی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید راهکارهای لازم را بررسی و اجرا کند تا در نقاط بیشتری گوشت به قیمت تنظیم بازار عرضه شود و در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار گیرد.

وی با ابراز نگرانی از ایجاد صف های طولانی و بروز مشکل برای مردم در مراکز فروش خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان عمده گوشت مانند نیروهای مسلح، دانشگاه ها و بیمارستان ها باید نیازهای خود را از طریق واردات و راهکارهای دیگر مرتفع کنند تا گوشت توزیع شده در مراکز فروش به آسانی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی و فرمانده مرزبانی کشور، نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نیز حضور داشتند.

جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا با همکاری بانک مرکزی و وزارت کشور اقدامات لازم برای واردات گوشت و گوسفند زنده از کشورهای همسایه را در دستور کار قرار دهند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گوشت از سوی دولت تامین نمی‌شود

توقف فروش اینترنتی گوشت قرمز

پشتیبانی امور دام تهران خبر داد:

رفع نیاز کشور به گوشت گرم گوسفندی با واردات

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

۵۰ هزار راس گوسفند زنده وارد شد

ارسال نظر