بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
هیات داوران یازدهمین جشنواره وب و موبایل برای ورود به مرحله آخر داوری انتخاب کردند.
کد خبر : ۱۸۷۲۶۶

به گزارش بورس نیوز، نشست شورای داوری جشنواره وب و موبایل ایران ۴ بهمن ساعت ۱۰ صبح در پارک فناوری پردیس استارت خورد.

در این نشست که با حضور ۲۶ نفر عضو شورای داوری جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد ، تعداد ۵۷ گروه وبسایت های شرکت کرده در این دوره جشنواره بررسی شدند. شورای داوری با بررسی ۱۲ وبسایت برتر هر گروه، پنج وبسایت را به عنوان کاندیدای ورود به مرحله آخر داوری انتخاب کردند.

یکی از تفاوت های داوری جشنواره یازدهم با سال گذشته در مرحله دوم داوری، در اختیار داشتن پنل آنلاین داوری است که از طریق آن داوران می‌توانند به سایت های مورد نظر خود در میان ۱۲ وبسایت با بیشترین امتیاز هر گروه رای بدهند و ۵ کاندید را برای ورود به مرحله سوم معرفی کنند.

گفتنی است فرایندهای داوری جشنواره وب و موبایل ایران ۳ مرحله داشت. در مرحله اول سایت ها پس از تایید کمیته ثبت آثار وارد داوری شدند. در مرحله دوم رای دادن داوران در نهایت ۳ سایتی که بیشترین رای را داشتند به عنوان کاندید معرفی کردند.

هر داور می توانست بر اساس ۴ پارامتر (طراحی دیداری ، محتوا و تعامل و … و …. ) به سایت ها امتیاز اضافه بدهد.

یک قسمت از مرحله اول داوری بر اساس وزن رای ها بود که به شرح ذیل و با این معیار ها سنجیده شد.

1. کاربرانی که سایت کاندید یا برنده ندارند ۱ امتیاز

2. اگر سایت کاندید یا برنده شده است ۲ امتیاز

3. اگر برای اولین سال در شورای داوری حضور داشته باشند ۳ امتیاز

4. اگر برای دومین سال در شورای داوری حضور داشته باشند ۴ امتیاز

5. بنیانگذاران جشنواره ۵ امتیاز

در مرحله دوم ۱۲ وبسایت برتر هر گروه به عنوان کاندیدا وارد مرحله دوم شدند. شورای داوری با بررسی تخصصی معیار های داوری ۵ وبسایت برتر هر گروه را برای ورود به مرحله سوم انتخاب کردند.

در این مرحله طبق آمار نهایی تعداد ۲۲۶۴۵۹ رای توسط ۱۳۹۷ داور برای وبسایت ها ثبت شد.

داوری مرحله اول اپلیکیشن ها نیز امسال برای اولین بار و به صورت آزمایشی همانند داوری وبسایت ها انجام شد و در این مرحله ۲۶۹۵۸ رای توسط ۳۷۳ داور برای اپلیکیشن ها در مرحله اول ثبت شد.

در مرحله سوم تمام افرادی که وبسایت تایید شده در جشنواره داشته باشند به عنوان داور دسترسی به این مرحله خواهند داشت. داوران ۵ وبسایت را در کنار هم مشاهده کرده و از میان این ۵ وبسایت یکی را انتخاب می کنند. وبسایت هایی که در هر گروه بیشترین رای را داشته باشند به عنوان برنده معرفی می شوند.

نشست شورای داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران روز پنجشنبه ۴ بهمن از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. در این مرجله شورای داوری که از فعالین حوزه وب و موبایل و با تخصص در زمینه های مختلف انتخاب شده اند بعد از بررسی های تخصصی و درنظر گرفتن معیار های داوری جشنواره وب و موبایل ایران از بین ۱۲ وبسایت برتر هر گروه ۵ وبسایت را به عنوان کاندیدا برای ورود به مرحله ی آخر داوری انتخاب کردند.

میلاد احرامپوش بنیانگذار جشنواره‌ی وب و موبایل ایران در مورد داوری های جشنواره یازدهم گفت: برای داوری جشنواره یازدهم در خدمت 27 داور بودیم. پنلی را در اختیار آن‌ها قراردادیم که با آن پنل 12 سایت را می‌دیدند و این 12سایت، سایت‌هایی بودند که داوری سری اول روی آن‌ها انجام و منتخب شده بودند.

وی ادامه داد: شورای داوری برای انتخاب 5 سایت از بین این 12 منتخب تشکیل شد که درنهایت به کاندیدای برترین وب‌سایت‌های وب و موبایل ایران رسیدیم.

شایان شلیلیه از بنیانگذاران این جشنواره نیز در ادامه گفت: از فواید این طرح این است که سال گذشته در شورای داوری رای گیری‌ها اتوماتیک نبود اما؛ امسال آن‌ها را روی پلتفورم آوردیم و تایم مرحله اول داوری اینجا خیلی سریع‌تر جلو می‌رود که خوب است و کاندیدایی که اسم آن از بین دیگر کاندیداها درمی‌آید در مدت زمان بیشتری بررسی می شود.

گفتنی است هم اینک هیات داوران این جشنواره برای اعلام آسامی برترین های جشنواره وب و موبایل آماده می شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس فراکسیون فضای مجازی مجلس:

نگاه فضای مجازی باید رو به آینده باشد

در اختتامیه جشنواره وب و موبایل؛

جوایز ویژه جشنواره وب و موبایل اهدا شد

روبیکا زمینه ورود استارتاپ‌ها به صداوسیما را باز کرد؛

تجلیل بنیانگذار جشنواره وب و موبایل از روبیکا

در جریان اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران؛

پنل تخصصی کسب و کارهای مرتبط با پرداخت برگزار شد

ارسال نظر