بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

موفقیت کم ابزارهای بورسی / شفاف‌سازی بازار سرمایه مهم است

بازار کارایی کافی را نداشته و سایر ابزارها نیز نتوانسته‌اند در بازار جا بیافتند و متأسفانه به دلیل اینکه ریسک نوسانات در بازار سهام ما خیلی زیاد بوده و از طرفی این ابزارها در جهت کنترل ریسک اوراق بهادار به وجود آمده‌اند.
کد خبر : ۱۸۷۲۶۸

کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در بازار اوراق بهادار به‌جز ابزارهای صکوک، سایر ابزار از موفقیت زیادی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: بازار ما کارایی کافی را ندارد و سایر ابزارها هم نتوانسته‌اند در بازار ما جا بیافتند. متأسفانه به دلیل اینکه  ریسک نوسانات در بازار سهام ما خیلی زیاد بوده و از طرفی این ابزارها در جهت کنترل ریسک اوراق بهادار به وجود آمده‌اند، قیمت سهم‌هایی که در بازار است بالا و پایین می‌شود اما؛ به دلیل قوانین و مقرراتی که داریم اینها اجازه نمی‌دهد که یک وضعیت آرام در بازار حاکم شود و به همین دلیل بورس همیشه در حالت هیجانی است.

خانزاده تصریح کرد: سازمان بورس در این خصوص خنثی نشان می‌دهد و با یک تأخیر زمانی بسیار زیاد درواقع اطلاعات مهم که برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری شرکت‌ها را پیگیری و منتشر می‌کند ازجمله نرخ تسعیر ارز بانک‌ها که هم‌اکنون بیش از 4 ماه است که بانک‌ها بلاتکلیف هستند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر سهام بانکی‌ها طی این 5 ماه بالاترین حجم معاملاتی بازار را به خود اختصاص داده و حال باید برای سازمان بورس خیلی مهم باشد که یک شفاف‌سازی هفتگی یا ماهانه در بازار ایجاد شود.

مدیرعامل کارگزاری ملل خاطرنشان کرد: اکنون نرخ‌های فروش بانکی به‌صورت ماهیانه  مشخص نیست و باید انقدر زمان بگذرد تا گزارش‌های 6 ماهه یا 9 ماهه برای آنها منتشر شود.

وی ضمن بیان این مسئله که شایعات همواره بر روی سهام شرکت‌ها تأثیرگذار است گفت: گسترش شایعات باعث می‌شود تا سهامداران و صاحبان سرمایه در بلاتکلیفی بمانند.

خانزاده در پایان افزود: بازار سرمایه طی سال جاری به دلیل نقدینگی که در جامعه وجود دارد نتوانسته موفق باشد و شرکت‌های بزرگ نیز از این مهم بی‌نصیب نمانده‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در معاملات بورس تهران شکل گرفت؛

پایان هفته بازار سهام بر مدار صعود

نقش بانک مرکزی در صنعت پرداخت پُررنگ است

برنامه‌ریزی برای تغییر و تحول جدی در صنعت پرداخت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

چشم‌انتظاری بازار برای گزارش‌ صادراتی‌ها / سودی که هنوز در جیب بازار است

ارسال نظر