بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
در پی استفاده از توانمندی های داخلی؛

خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی و محدودیت‎های اعمال شده، اجرای این پروژه‎ها با استفاده از توانمندی‎های داخلی بسیار با اهمیت است و بر خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت کشور دلالت دارد.
کد خبر : ۱۸۷۲۹۶

به گزارش بورس نیوز، سیدعبدالله موسوی افزود: همه امکانات عملیاتی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری برای اجرای به‌موقع پروژههای مربوط به طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به‌کارگرفته میشود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی و محدودیتهای اعمال شده، اجرای این پروژهها با استفاده از توانمندیهای داخلی بسیار با اهمیت است و بر خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت کشور دلالت دارد.

وی با اشاره به برنامهریزی برای اجرای ۳۴ پروژه از سوی شرکت ملی نفت ایران به منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید اظهار کرد: تاکنون اجرای دو پروژه از طریق مناقصه به شرکت ملی حفاری اختصاص یافته است و پیشبینی میشود در مناقصه‌های آینده، تعداد دیگری پروژه به این شرکت واگذار شود.

موسوی با اشاره به شرایط خاص میدان نفتی گچساران و برداشت از لایه نفتی و گازی خامی که فشار بالایی دارد و همچنین میدان نفت‌شهر گفت: متخصصان مجرب این شرکت سابقه حفاری در همه میدان‌های نفتی و گازی در مناطق خشکی و دریایی کشور به موازات ارائه خدمات فنی و مهندسی را دارند و با توجه به تجارب اجرای پروژههای کلید در دست (EPD) از سوی این شرکت، برنامهریزی و جدول زمانبندی مدونی با همکاری کارفرمای پروژههای پیشگفته تهیه و مراحل اجرای کار دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت در میدان نفتی گچساران هفت حلقه چاه و در نفت‌شهر پنج حلقه چاه حفاری میکند، افزود: همچنین مراحل واگذاری حفاری شش حلقه چاه در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ۱۰ حلقه چاه در گستره عملیاتی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در میدان نفتی آزادگان در غرب کارون در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: به منظور تحقق پروژههای تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران، بخش عمده قطعات، تجهیزات، کالا و مواد از طریق منابع داخلی تامین و افزون بر ایجاد فرصت برای کاربست دستگاههای حفاری موجود در کشور، سبب رونقبخشی به کارگاهها، شهرکها و مجموعههای صنعتی میشود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران مطرح کرد:

صنعت حفاری یکی از ارکان مهم زنجیره تولید نفت و گاز

افت تولید اوپک در2 سال اخیر اتفاق افتاد؛

بدترین عملکرد عراق در پایبندی به کاهش تولید نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

صنعت نفت یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور

ارسال نظر