بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

دلالان دلیل نابسامانی بازار ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: نابسامانی قبلی که در بازار ارز ایجاد شد منشاء خارجی نداشته و هیچ ارتباطی به خروج آمریکا از برجام نداشت و وجود برخی دلالان در بازار ارز و سوء مدیریت ها سبب شد که این نابسامانی در بازار ارز ایجاد شود.
کد خبر : ۱۸۷۳۰۹

به گزارش بورس نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: نابسامانی قبلی که در بازار ارز ایجاد شد منشاء خارجی نداشته و هیچ ارتباطی به خروج آمریکا از برجام نداشت و وجود برخی دلالان در بازار ارز و سوء مدیریت ها سبب شد که این نابسامانی در بازار ارز ایجاد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خروج اروپا از برجام هیچ تأثیری در بازار ارز ایجاد نمی‌کند، افزود: در حال حاضر اروپایی ها در ظاهر در برجام حضور دارند، اما در باطن هیچ همکاری با ایران نداشته اند و هیچ کدام از تعهدات خود در برجام را انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقایسه رفتار اروپا و آمریکا قبل و بعد از برجام نشان می دهد که تغییری در رفتارهای آنها ایجاد نشده است، ادامه داد: آمریکا عملا به برجام عمل نکرد و پس از ورود ترامپ به کاخ سفید از آن خارج شد، همچنین اروپایی ها نیز اگر در ظاهر عنوان می کنند که به برجام پایبند هستند، اما در باطن به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت، بیان کرد: شرکت های بزرگ اروپایی همانند توتال، رنو و پژو که پس از برجام به ایران آمده و با شرکت های داخلی توافقاتی داشتند، پس از خروج آمریکا از برجام حتی حاضر نشدند یک روز در ایران بمانند پس عملا اروپایی ها نیز به برجام پایبند نبودند.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در ماه‌های اخیر توانسته ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کند، افزود: اگر اروپا به صورت رسمی از برجام خارج شود خللی در بازار ارز ایجاد نمی‌شود، لذا مردم نباید فریب دلالان بازار ارز را بخورند، چرا که عده ای سودجو می خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با خروج اروپا از برجام هیچ مشکلی در بازار ارز کشور ایجاد نمی‌شود و روند کاهشی خود را طی می‌کند، تصریح کرد: قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با فروشندگان ارز در گوشه و کنار خیابان و به صورت زیرزمینی برخورد کرده و مانع سوءاستفاده سوداگران شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت:

صرافی‌ها، عامل گرانی ارز

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

سامان دادن قیمت کالاها به وسیله ثبات نرخ ارز

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت:

عملکرد بازار ما متاثر از قیمت جهانی

ارسال نظر