بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری گفت: متراژ حفر چاه‎های نفت و گاز با کاربست دکل‎های ناوگان این شرکت در ۱۰ ماه امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور به ۱۵۶ هزار و ۴۱۳ متر رسید.
کد خبر : ۱۸۷۳۹۳

به گزارش بورس نیوز، محمد آلخمیس در بیان عملکرد این شرکت در بخش عملیات حفاری گفت: متراژ حفر چاههای نفت و گاز با کاربست دکلهای ناوگان این شرکت در ۱۰ ماه امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور به ۱۵۶ هزار و ۴۱۳ متر رسید.

وی اظهار کرد: از این تعداد چاه ۵۲ حلقه توسعهای (جدید) و ۵۹ حلقه تعمیری است که ۷۹ حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای این شرکت حفاری و تکمیل شد.

آلخمیس همچنین به حفر و تکمیل ۱۴ حلقه چاه در میدان‌های نفتی که توسعه آنها از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در دست اجرا است، ۶ حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، دو حلقه در میدان‌های تحت سرپرستی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و ۱۰ حلقه در قالب پروژهای از جمله در شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری گفت: به منظور اجرای پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی در وسعت عملیاتی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دو دستگاه حفاری سنگین شرکت در دو منطقه خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان به‌کار گرفته شد که حفاری دو حلقه چاه طبق برنامه زمانبندی دنبال میشود و همچنین یک دکل دیگر برای آغاز حفاری شش حلقه چاه اکتشافی در قالب پروژه جدید به‌زودی با انتقال به موقعیت تعریف شده وارد مدار عملیات میشود.

وی با اشاره به تلاشهای کارکنان این شرکت در بخشهای عملیاتی، فنی و مهندسی و پشتیبانی برای تحقق برنامههای تبیین شده، افزود: در این مدت حفاری ۱۰ حلقه چاه ۷۹ روز زودتر از برنامه کارفرما به پایان رسید که از نظر اقتصادی ارزش قابل توجهی دارد.

آلخمیس با بیان اینکه شرکت ملی حفاری هماکنون ۷۲ حفاری خشکی و دریایی فوق‌سنگین، سنگین و سبک در تملک دارد، اظهار کرد: دکلهای حفاری این شرکت هم‌اکنون در مناطق عملیاتی استانهای خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر و هرمزگان در حال حفر چاههای توسعهای توصیفی - اکتشافی و تعمیری تکمیلی هستند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت:

تخصیص بسته های نوسازی برای تاسیسات شرکت نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت:

اجرای طرح بهسوزی مشعل ها در سال آینده

در سه ماهه ابتدای سال جاری رخ داد؛

حفر و تکمیل 28 حلقه چاه نفت و گاز

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد:

ظرفیت بالای خوزستان در ایجاد کسب و کار

ارسال نظر