بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
در این اوراق، درآمد حاصل از فروش نفت ۱۱ حلقه چاه به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می‌گیرند که به مدت ۳ سال به شرکت واسط مالی مهر(با مسوولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می‌شود.
کد خبر : ۱۸۷۳۹۶

به گزارش بورس نیوز، در این اوراق، درآمد حاصل از فروش نفت ۱۱ حلقه چاه به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می‌گیرند که به مدت ۳ سال به شرکت واسط مالی مهر(با مسوولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می‌شود.

نرخ علی‌الحساب و نرخ بازخرید این اوراق توسط بانی ۱۹ درصد و پرداخت‌های دوره‌ای آنها هر 6 ماه یکبار است. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مهر (با مسوولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

ضامن اصل این اوراق، شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و ضامن سود آن، صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت هستند. بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی این اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه تمدن به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال، لوتوس پارسیان به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال، بانک ملت، امید و کاردان هر یک به حجم هزار میلیارد ریال و شرکت‌های تامین سرمایه امین و نوین هر یک به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال است.

موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود(حسابدار رسمی)، امین این اوراق و عامل پرداخت همچون دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

اوراق منفعت از جمله ابزارهای نوین تامین مالی در بازار بدهی است. این اوراق به پشتوانه درآمدهایی که بانی در آینده به دست می‌آورد -مثل درآمدهای حاصل از هتل داری، یا اجاره فضاهای تبلیغاتی- منتشر می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر