بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به بازار سرمایه داشته است.گفت: اگر می خواهیم در زمان اعمال فشار تحریم ها بر اقتصاد ایران، شاهد آرامش در بازارهای مختلف باشیم و مواد اولیه براساس عدالت و به دور از دلالی به دست تولید کننده پایین دستی و مصرف کننده نهایی برسد، راهی جز انجام معاملات در بستری شفاف به نام بورس کالا نداریم.
کد خبر : ۱۸۷۴۰۲
به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی گفت: بازار سرمایه شفاف تر و منطقی ‌تر از هر بازاری است و سهم این بازار از بودجه سال ۹۸ نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای مالی برای تامین منابع مالی دولت همانند سنوات گذشته در بودجه مورد توجه قرار گرفته است،اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور استفاده از انواع ‌اوراق برای تأمین مالی ابزار کارآمدی برای گشایش فضای اقتصاد کشور است.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بازار سرمایه با توجه به ظرفیت های بالایی که دارد می تواند در تامین منابع مالی به دولت کمک بسزایی کند.

انارکی محمدی اظهارداشت: امکانات و ابزارهای نوین بازارسرمایه در کنار ارتقای شفافیت، قابلیت مانور دولت را در تأمین مالی پروژه‌های نیمه تمام و کاهش هزینه ها افزایش خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برنامه ریزی ها در بودجه سال ۹۸  به گونه ای است که دولت با کمک بازار سرمایه بتواند از شرایط خاص اقتصادی و تشدید تحریم ها که در سال آینده با آن رو به رو است، عبور کند.

وی  به عرضه نفت در بورس اشاره کرد و با تاکید بر اینکه عرضه نفت خام در بورس حرکتی پسندیده و مثبت بود، افزود: در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، مجلس گامی اساسی برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها برداشته و با فروش نفت در بورس مانع کسری بودجه دولت در سال ۹۸می شود.

وی با بیان اینکه بورس، ابزار شفاف و مناسبی برای عرضه نفت است، تصریح کرد: در صورت اجرای تحریم ها در سال آینده، عرضه نفت خام در بورس که در بودجه ۹۸ نیز دیده شده است می تواند راهکار خوبی برای گذر از تحریم ها باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به نقش بورس کالا اشاره کرد و اظهارداشت: اگر می خواهیم در زمان اعمال فشار تحریم ها بر اقتصاد ایران، شاهد آرامش در بازارهای مختلف باشیم و مواد اولیه مهم و تاثیرگذار بر زندگی مردم، براساس عدالت و به دور از دلالی به دست تولید کننده پایین دستی و مصرف کننده نهایی برسد، راهی جز انجام معاملات در بستری شفاف به نام بورس کالا نداریم.

احمد انارکی محمدی عنوان کرد: از طریق معاملات زیرزمینی و پنهانی به هیچ عنوان نمی توان از تولیدکنندگان حمایت کرد، همچنین در شرایط غیر شفاف با سخت ترین قوانین و مقررات نیز نمی توان مانع از رفتارهای سوداگری و احتکار شد، از این رو شفافیت و در مبادلات بهترین راه مقابله در برابر التهابات است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر