بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
تا چند هفته آینده صورت می گیرد؛

راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شد سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند که بر آن اساس اطلاعات مربوط به دریافت حقوق و مزایای افرادی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند باید روی این سامانه بارگذاری و اطلاعات آن در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
کد خبر : ۱۸۷۴۰۶

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، گفت: دولت بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شد سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند که بر آن اساس اطلاعات مربوط به دریافت حقوق و مزایای افرادی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند باید روی این سامانه بارگذاری و اطلاعات آن در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی سازمان ها به صورت پراکنده اطلاعات حقوق و مزایای مدیران خود را ارائه داده‌اند اما دولت مکلف به افشای این اطلاعات در سامانه است، افزود: با توجه به اینکه دولت بودجه کشور را تامین و پرداخت ها را انجام می دهد، ابزار قانونی را در اختیار دارد تا سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: مطالبه جدی نمایندگان از دولت این است که سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات و مدیران را راه‌اندازی کند که رئیس مجلس نیز بر راه‌اندازی آن تاکید کرده‌ و کمیسیون اقتصادی با استفاده از ابزار نظارتی خود از دولت می‌خواهد که این اقدام را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس از سال گذشته اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای نمایندگان را روی سامانه ای قرار داده است، بیان کرد: لینک پرداختی حقوق به نمایندگان روی این سامانه قرار گرفته است، اما باید سامانه جامع طراحی شود تا لینک حقوق و مزایای پرداختی به مدیران هر دستگاه در این سامانه درج شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران سبب عدم شفافیت شده است، افزود: دولت باید تا پایان سال نخست برنامه ششم توسعه باید سامانه ثبت حقوق و مقامات را راه‌اندازی می کرد که در این حوزه تخلف کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که دولت ظرف چند هفته آینده سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را راه‌اندازی نکند، سامانه ثبت حقوق نمایندگان مجلس در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا مجلس به عنوان گام اول لینک حقوق و مزایای نمایندگان را در دید عموم قرار دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

448 هزار میلیارد ریال بودجه جاری و عمرانی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کار دولت، بررسی بودجه و کشف موارد پنهان است

ارسال نظر