بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند در نظر دارد تعداد ۱۰ میلیون ورقه منفعت خود را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با نرخ ۱۹ درصدی پذیره‌نویسی کند.
کد خبر : ۱۸۷۵۱۷

به گزارش بورس نیوز، شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند در نظر دارد تعداد ۱۰ میلیون ورقه منفعت خود را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با نرخ ۱۹ درصدی پذیره‌نویسی کند.

بر این اساس پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند که در زمینه توسعه میادین نفتی و گازی شامل طرح توسعه با لرزه‌نگاری، مطالعات مهندسی، حفاری چاه‌های نفتی و گازی، نصب تاسیسیات تولید و خطوط انتقال نفت و گاز و ... فعالیت می‌کند در نمادهای اروند «۰۱ تا اروند ۰۷» به ترتیب به مبالغ ۱۰۰۰، ۵۰۰، ۴۰۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق فرابورس انجام می‌گیرد.

مدت این اوراق ۳ ساله بوده و تعداد کل اوراق نیز ۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال است که در روز شنبه سیزدهم بهمن‌ماه جاری منتشر و در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ سررسید خواهد شد.

همان‌گونه که اشاره شد نرخ اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند ۱۹ درصد سالانه تا سررسید است که هر ۶ ماه یک‌بار به حساب دارندگان آن واریز خواهد شد.

کنسرسیومی از شرکت‌های تامین سرمایه شامل تامین سرمایه‌های امید، امین، تمدن، کاردان، لوتوس پارسیان، ملت و نوین، بازارگردانی و متعهد پذیره‌نویسی این اوراق را بر عهده دارند.

همچنین شرکت ملی نفت ایران ضمانت اصل اوراق را بر عهده گرفته و صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت نیز به عنوان ضامن سود اوراق معرفی شده است.

ناشر این اوراق شرکت واسط مهر و بانی آن شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند است. همچنین از دیگر ارکان این اوراق منفعت می‌توان به امین یعنی موسسه آزمون پرداز ایران مشهود، عامل فروش؛ شرکت کارگزاری خبرگان سهام و عامل پرداخت سود؛ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اشاره کرد.

به این ترتیب منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند برای خرید منافع حاصل از توسعه ۱۱ حلقه چاه نفت از شنبه ۱۳ بهمن‌ماه تا دوشنبه پانزدهم همین ماه به مدت سه روز کاری به روش مبتنی بر حراج پذیره‌نویسی خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی صدور مجوز توسط سازمان بورس؛

«لوتوس» افزایش سرمایه می‌دهد

برای افزایش همکاری میان اعضا طراحی شد؛

راه‌اندازی پلتفرمی در بستر فناوری اطلاعات

در شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران اتفاق افتاد؛

سمات عضو ACG شد

رئیس دستگاه حفاری سنگین ۳۹ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت:

بکارگیری دستگاه حفاری سنگین 39 فتح در چاه های اکتشافی

ارسال نظر