بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
مدیرعامل بانک صادرات در همایش «هر شعبه یک کارگزار بورس» مطرح کرد:

پیوند بازار مالی و بازار سرمایه عاملی برای رشد اقتصادی کشور

مدیرعامل بانک صادرات گفت: بازار مالی دارای دو بال بازار سرمایه و بازار پول است، افزود: اگر این دو بازار بتوانند بزرگتر و سریع تر از بازار دارایی فیزیکی رشد پیدا کند قطعا پیشرفت بهتری در اقتصاد کشور ایجاد می شود.
کد خبر : ۱۸۷۵۲۴

پیوند بازار مالی و بازار سرمایه عاملی برای رشد اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در همایش «هر شعبه یک کارگزار بورس» که در بانک صادرات برگزار شد گفت: اقتصاد ما نسبتا بزرگ بوده اما دچار عدم تعادل شده که این امر یکی از مهم ترین مشکلات ناشی از تخصیص منابع است.

وی با بیان اینکه مدیران باید بتوانند منابع محدود را به شیوه درست تخصیص دهند، افزود: به این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از تخصیص منابع کشور برطرف می شود.

صیدی با اشاره به اینکه اگر محدودیتی نباشد اقتصاد ایجاد نمی شود تاکید کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی به تبع تخصیص بهینه منابع برطرف می شود.

وی افزود: مساله تخصیص منابع را فقط دارایی ها برطرف نمی کنند بلکه بالندگی و کارآمدگی بازارهای مالی نیز نشان دهنده تخصیص بهینه منابع است.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به اینکه بازار مالی دارای دو بال بازار سرمایه و بازار پول است، افزود: اگر این دو بازار بتوانند بزرگتر و سریع تر از بازار دارایی فیزیکی رشد پیدا کند قطعا پیشرفت بهتری در اقتصاد کشور ایجاد می شود.

وی ادامه داد: مشکل تخصیص منابع براساس فرمول های مشخصی برطرف می شود.

صیدی با اشاره به اینکه بازار مالی در سال های پس از انقلاب رشد مطلوبی کرده اند گفت: بازار سرمایه نیز در این سال ها رشد زیادی را تجربه کرده است.

وی افزود: در سال های ابتدایی دهه 70 این بازار کارا نبود اما در حال حاضر کارایی مطلوبی را دارد.

صیدی ادامه داد: این دو بازار اگر هم افزایی نداشته باشند مشکلات اقتصادی کشور نیز برطرف نمی شوند.

مدیرعامل بانک صادرات با تاکید بر اینکه تخصیص منابع از طریق ارتباط این دوبازار بهینه می شود افزود: ولی باید کارایی پیوند بین بازار مالی و بازار سرمایه بیشتر شود.

صیدی خاطرنشان کرد: بانک صادرات ایران با بیش از 67 سال سابقه فعالیت دارای شعبات زیادی در سطح کشور است که وجود مزایای رقابتی یکی از ویژگی های مثبت این شعبات محسوب می شود که از این مزیت باید در راستای توسعه بازارهای مالی استفاده شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
بازار سرمایه اصلاح و شفافیتی خیلی بالا تر از شرایط فعلی میخواد بازار سرمایه بجای اینکه نقدینگی های بازار را جمع کند فرصت سوزی میکند که این باعث میشود نفدینگی ها بازار وارد مسکن و ارز و دارو و غیره شود هنوز قیمت سهام بسیار پایین است اما جذب نقدینگی بسیار پایین این ایراد از سهامداران نیست از مدیریت بازار سهام است که کند عمل کردنش را گردن سهامداران درخرید انهم به لیدریه سهام های ورشکسته و خرید هیجانی سهامداران خرد نسبت میدهد خندهدار نیست با کدام برنامه میخواهیم تورم اقتصادی را محار کنیم با شیر یا خط یا بازارسرمایه همیشه در حال استراحت و خسته و تنبل