بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
مدیرعامل لاستیک بارز با اشاره به موفقیت های اخیر این گروه و دریافت جایزه ملی استاندارد و دریافت تندیس زرین گفت: اکنون که اقتصاد کشور با مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، لاستیک‌سازان تمام تلاش خود را برای تامین تایر مود نیاز به کشور، به کار گرفته‌اند.
کد خبر : ۱۸۷۵۴۹
بارز کردستان بر بام تایر ایران/ تولید تایر سبز برای نخستین بار در کشور
به گزارش بورس نیوز، پرویز اخوان با بیان اینکه لاستیک بارز کرمان ظرفیت تولید 85 هزارتن در سال را دارد،افزود: درصورت موافقت با طرح توسعه بارز کرمان 45 هزار تن به مجموع ظرفیت این کارخانه در دهه فجر امسال افزوده خواهد شد تا توان تولید تایر در کشور افزایش یابد.

اخوان با اشاره به اینکه 40 درصد مواد اولیه تولید لاستیک در کشور وارداتی و 60 درصد آن داخلی است، ادامه داد: مشکلات ناشی از تحریم و کمبود عرضه در بین مشکلات تایرسازان بسیار شایع بود بنابراین برطرف ساختن مشکلات تامین مواد اولیه باید در اولویت تایرسازان کشور قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا با افتتاح کارخانه سیرجان، نیمی از مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌ها برطرف خواهد شد و می‌توان افق روشنیرا برای این صنعت متصور شد.

وی با بیان اینکه صنعت تایر در افزایش میزان اشتغالزایی کشور نقش به سزایی ایفا می‌کند، افزود: در این شرکت حدود 4 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی، چشم‌انداز روشنی برای استان متصور می‌شویم.

مدیرعامل لاستیک بارز با اشاره به اینکه این شرکت در روز 5 فروردین ماه و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، گفت: ظرفیت تولید این شرکت امروز به 12 هزار حلقه تایر در روز رسیده که در  بالاترین سطح استاندارد، این تایرها تولید می‌شود.

اخوان با اشاره به کسب استاندارد‌های رنو، ایمارک «استاندارد اروپا برای پژو» توسط این شرکت، افزود: تایر سبز به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت امروز به طور رسمی افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای دست یابی به اهداف بلند مدت شرکت بارز نیز اقداماتی از جمله ایجاد واحد مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز بوده انجام شده است.

مدیرعامل لاستیک بارز با اشاره به اینکه واحد تحقیق و توسعه این شرکت یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه در کشور محسوب می شود، ادامه داد: جوانان ما با بهره مندی از تکنولوژی روز و با همکاری شرکت کنتینتال آلمان گام در مسیری بلندی گذاشتند اما پس لغو یک‌طرفه این شرکت خارجی، تحقیق و توسعه در کشور متوقف نشد و همین جوانان متخصص موفق به دست یابی دانش کافی در زمینه تولید تایر شده اند .

وی خاطرنشان کرد: به تبع اقداماتی همچون جذب خبره ترین افراد از میان فارغ التحصیلان رشته‌های پلیمر و شیمی هم اکنون از 15 مورد  مواد اولیه مورد نیاز که در لیست تحریم‌ها قرار دارد،تولیدکنندگان 5 نوع محصول جدید از این لیست تحریمی برای تولید تایر در کشور را کلید زدند و دیگر نیازی به واردات نیست.

اخوان با اشاره به اینکه اغلب تایرسازان به دنبال مواد اولیه جدید هستند، افزود: در گذشته این شرکت ها بیشتر به دنبال تامین کائوچوب مورد نیاز بوند اما امروزه این صنعت با تحولاتی مواجه شده و تولید تولید تایر برای خودروهای هیبریدی و برقی در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر