بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
در روزهای گذشته شرکت آسان پرداخت پرشین در کنار انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته اقدام به انتشار شفاف‌سازی‌هایی در مورد همکاری با گروه اینترنتی رز (مجموعه اسنپ) و ارائه خدمات جدید بر بستر اپلیکیشن آپ کرده است.
کد خبر : ۱۸۷۸۱۲
به گزارش بورس نیوز، با توجه موردتوجه قرار گرفتن این نماد بر آن شدیم تا با سعید جهانشاهلو معاون مالی شرکت مصاحبه‌ای انجام دهیم.

- با توجه به اینکه اپلیکیشن آپ به عنوان پرکابردترین اپلیکیشن پرداخت کشور شناخته می‌شود وضعیت فعلی و آتی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همان‌گونه که می‌دانید بعد از سال 93 استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و ارتباط با دنیای اینترنت در ایران رشد بسیار سریعی داشته و شرکت آسان پرداخت با علم به این موضوع اپلیکیشن آپ را به‌عنوان راه‌حلی سریع برای افرادی که قصد استفاده از تلفن همراه برای انجام خدمات پرداخت دارند به بازار معرفی کرد. زمان‌بندی مناسب معرفی آپ، سادگی و کارایی بالا و بازاریابی مؤثر باعث شد آپ تبدیل به محبوب‌ترین اپلیکیشن پرداخت کشور شود.

در حالا حاضر تعداد کاربران فعال آپ بیش از 18 میلیون کاربر است. در سال‌های گذشته خدماتی در حوزه پرداخت همچون خرید شارژ، پرداخت قبوض خدماتی و مخابراتی و شارژ اینترنت به آپ ارائه شده و در کنار آن‌ها خدمات دیگری همچون کارت به کارت، مانده‌گیری یا استعلام موجودی حساب، خرید انواع بیمه، نیکوکاری و ... نیز در اختیار عموم قرار گرفته است. خدمات ذکر شده در بالا با توجه به تکرار مدام باعث شد تا استفاده از آپ همواره در حال رشد باشد در عین حال برای مجموعه آسان پرداخت منبع درآمدی جدیدی را ایجاد کند با این حال درآمد مجموعه از هر تراکنش از خدمات ذکرشده در مقایسه با خدمات جدیدی که در حال اضافه شدن به آپ است و در آینده به‌مرور اضافه خواهد شد کوچک است. در حال حاضر خدمات جدیدی همچون خرید بلیت قطار به آپ اضافه شده و بلیت هواپیما نیز به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران در دسترس است. خدمات دیگری همچون بیمه به شکلی متفاوت و کامل، رزو هتل، بلیت اتوبوس و خدمات دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.

- در یک ماه گذشته شفاف سازی‌های از شرکت آسان پرداخت پرشین صورت گرفته که به همکاری با گروه اینترنتی رز (اسنپ) اشاره می‌کند. خدمات جدیدی که نام بردید به این مجموعه ارتباطی دارد؟

در نامه‌های شفاف‌سازی ذکر شده به‌طور مفصل به این موضوع اشاره شده است، اما به‌طور خلاصه هدف از این مشارکت توسعه و اداره اپلیکیشن آپ به‌منظور تبدیل آن به یک پلت فرم براي عرضه خدمات گوناگون به کاربران و ارتقاء بیشتر آینده کسب‌وکار هریک از طرفین خواهد بود. با توجه به سرمایه‌گذاری هریک از طرفین، سهم شرکت آسان پرداخت پرشین و گروه اینترنتی رز در سود خالص شرکت جدید، به ترتیب 70 و 30 درصد خواهد بود.

درآمدهاي این شـرکت، شامل درصدي از کارمزدهاي فروش خدمات ارائه‌شده شامل محصولات گروه اینترنتی رز و اپلیکیشن آپ (اسـنپ، اسنپ فود، اسنپ باکس، اسنپ تریپ، اسنپ مارکت، اسنپ کیو، بامیلو، شارژکیف پول و غیره) است. به‌این‌ترتیب خدمات ذکر شده در آپ که در حال تبدیل شدن به یک ابر اپلیکیشن است ارائه می‌شوند و با توجه به نوع خدمات ارائه شده کارمزد ارائه این خدمات به شرکت تازه تاسیس خواهد رسید. این موضوع باعث می‌شود با همکاری مجموعه حرفه‌ای همچون اسنپ سرعت و قدرت ارائه خدمات بسیار فزاینده باشد و قدرت رقابت مجموعه را ارتقا بخشد.

- این مشارکت مزایایی دیگری نیز برای شرکت آسان پرداخت پرشین داشته؟

با توجه به شراکتی که به وجود آمده در حال حاضر خدمات پرداخت مورد نیاز مجموعه اسنپ در سرویس حمل‌ونقل (تاکسی آنلاین اسنپ) و سایر خدمات همچون اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ تریپ و غیره توسط شرکت آسان پرداخت پریشن ارائه می‌شود. این موضوع باعث افزایش قابل توجه سهم بازار آپ در پرداخت‌های اینترنتی (IPG) شده است. همان‌گونه که مستحضر هستید این نوع تراکنش‌ها حاشیه سود بهتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

مطابق با توافق انجام شده مجموعه رز و آپ، ازاین‌پس با ادغام کیف پول‌ها، هم‌افزایی ویژه‌ای شکل خواهد گرفت که آثار خود را در سهولت بیشتر استفاده از اپلیکیشن برای کاربران و در نتیجه سودآوری شرکت جدید نشان خواهد داد. با توجه به اینکه در حال حاضر پرداخت خرد عمدتا از طریق کیف پول صورت نمی‌گیرد، نفوذ این سرویس در ایران بسیار ناچیز است. این در حالی است که با توجه به استفاده روزانه افراد از سرویس‌های مذکور، رشد کاربری کیف پول الکترونیک، چشمگیر و پرشتاب خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر