بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه فروش نفت در عرصه خصوصی به معنای دور زدن تحریم‌هاست، گفت: یکی از راه‌های موثر مقابله با تحریم‌ها عرضه نفت در بورس است.
کد خبر : ۱۸۸۰۰۲

فروش نفت در عرصه خصوصی به معنای دورزدن تحریم‌ها

به گزارش بورس نیوز، سعید باستانی، با بیان اینکه فروش نفت در عرصه خصوصی به معنای دور زدن تحریم‌هاست، گفت: یکی از راه‌های موثر مقابله با تحریم‌ها عرضه نفت در بورس است؛ چرا که هم قیمت را تعیین می‌کند، هم اینکه بخش خصوصی با انعطاف‌پذیری‌ ذاتی خود می‌تواند بهترین راهکار را برای صادرات و دور زدن تحریم‌ها در این حوزه ارائه کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ افزود: بورس نفت با گسترده کردن خریداران نفت برای خنثی‌سازی سیاست منزوی کردن ایران در تبادلات بین‌المللی راهگشا است. از طرف دیگر این اقدام باعث ثبات در بازار نفت خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فروش نفت از طریق بورس یک اقدام بجا و منطقی است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت عرضه نفت در بورس و خرید و فروش آن تنها برای دوران تحریم نیست، بلکه بورس نفت در دوران بعد از تحریم هم بازار مطمئن برای معاملات این حوزه اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معامله نفت در بورس راهکاری مهم در جهت متنوع‌سازی فروش نفت است، اظهار داشت: بورس دارای شفافیت بوده و معاملات کاملا مشخص است. در این سازوکار، نهادهای نظارتی به آسانی می‌توانند نظارت داشته باشند، از سوی دیگر بورس به عنوان واسطه از خریدار نفت، ضمانت‌نامه‌ای دریافت می‌کند. بنابراین پول نفت فروخته شده به صورت تضمینی باز خواهد گشت.

باستانی گفت: باید توجه داشت بورس یکی از مسیرهای بسیار روشن و شفافی است که در آن نه تنها فساد نیست، بلکه شفافیت دقیقی بر معاملات آن حاکم است؛ بر همین اساس تجار می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای مالی نوینی که در بازار سرمایه وجود دارد، بدون مشکل اقدام به فروش نفت و در مرحله بعد فرآورده‌های نفتی در بازارهای بین‌المللی کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

واردات کالا با ارز 4200 و فروش آن به نرخ آزاد

تا پایان سال جاری اتفاق می افتد؛

انتشار اوراق تامین مالی نفتی

اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش بینی می کند؛

رشد سالانه تقاضای جهانی نفت

ارسال نظر