بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

انرژی‌های تجدیدپذیر پاک هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر پاک هستند، گفت: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 تصویب شد تسهیلاتی برای حمایت از روستاهایی که مایل به همکاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر هستند در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۸۸۰۷۲

انرژی‌های تجدیدپذیر پاک هستند

به گزارش بورس نیوز، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: منبع تولید این انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، می‌توانند توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدد به وجود بیاید یا به عبارتی منابعی هستند که پس از مصرف، به راحتی جایگزین می‌شوند؛ به طور مثال از نیروی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک درخانه ملت افزود: مناطق کویری بهترین مکان برای تولید برق از انرژی خورشیدی هستند. نائین، خور و بیابانک که بیش از 300 روز آفتابی است می‌تواند یکی از بهترین منطقه از نظر اقتصادی برای ایجاد نیروگاه‌های تولید انرژی تجدیدپذیر باشد.

وی اظهار کرد: باید زیرساخت‌های تولید برق از نیروی خوشیدی فراهم شود از سوی دیگر باید مکانیزم مناسبی برای توزیع برق تولیدی در نظر گرفته شود نیاز است وزارت نیرو برای استفاده از این ظرفیت سرمایه گذاری‌های لازم و مناسبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید شبکه‌های توزیع برق به منظور استفاده از انرژی تجدیدپذیر را تقویت کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و موقعیت استراتژیک خور و بیابانک مذاکراتی با وزارت نیرو انجام و نشستی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه برگزار شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در نشسست مذکور، میان مسئولان ارشد حوزه انرژی های تجدیدپذیر و مسئولان استانی و شهرستانی تبادل نظر انجام گرفت و مقرر شد زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه تسهیل شود تا کمک شایانی در تولید برق و حفاظت از محیط زیست انجام گیرد.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر پاک هستند، یادآور شد: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 تصویب شد تسهیلاتی برای حمایت از روستاهایی که مایل به همکاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر هستند در نظر گرفته شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر مطرح کرد:

نیروگاه زاگرس کوثر یک نیروگاه گازی با ظرفیت 648مگاوات

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

ناتوانی دولت از انرژی‌های خورشیدی به دلیل گرانی

ارسال نظر