بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران گفت:

120دستگاه خودروی سنگین کشنده برای جابجایی دکل حفاری

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران گفت: جابه‌جایی هر دکل حفاری به‌طور میانگین با کاربست ۱۲۰ دستگاه خودروهای سنگین کشنده و تریلر انجام می‎شود که بخشی از آن محموله‎های ترافیکی است.
کد خبر : ۱۸۸۰۸۹

120دستگاه خودروی سنگین کشنده برای جابجایی دکل حفاری

به گزارش بورس نیوز، محسن شیخپور گفت: جابه‌جایی هر دکل حفاری به‌طور میانگین با کاربست ۱۲۰ دستگاه خودروهای سنگین کشنده و تریلر انجام میشود که بخشی از آن محمولههای ترافیکی است.

وی با بیان اینکه ترابری سنگین شرکت ۱۰ گروه مجرب تخصصی برای جابه‌جایی دکلها دارد، توضیح داد: این گروهها در قالب استانداردها و ضوابط ایمنی خاص حملونقل دستگاههای حفاری و متعلقات آن را انجام میدهند.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه جابه‌جایی دستگاههای حفاری با توجه به حجم کار از سوی ناوگان شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد صورت میگیرد، افزود: تعداد محمولههای جابه‌جا شده در این ارتباط را در این مدت ۱۲ هزار و ۴۸۲ مورد عنوان کرد.

شیخپور اظهار کرد: به موازات جابه‌جایی دستگاههای حفاری، نقل و انتقال اقلام جانبی از جمله کالا و مواد و سوخت نیز بخش دیگری از کار است که در این زمینه نیز در مدت پیش گفته ۱۲ هزار و ۸۲۸ محموله به موقعیت استقرار دستگاههای حفاری انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی دستگاههای حفاری امسال در محورها و جادههای دسترسی در گستره عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب و میدان‌های نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و همچنین مناطقی از استانهای کرمانشاه، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفت، گفت: مسافت طی شده در این باره ۱۱ هزار و ۵۸۹ کیلومتر و تعداد روزهای جابه‌جایی ۶۸۰ روز محاسبه شده است.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران در ادامه برگزاری مستمر دورههای آموزش تخصصی برای کارکنان این بخش و صدور دفترچههای رانندگی برای هدایتکنندگان خودروها بر اساس شاخصهای مورد نظر شرکت را یادآور و افزود: همسو با کار عملیاتی و پشتیبانی، موضوع آموزش به‌طور جد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت است و در این راستا در ۱۰ ماه امسال با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ۲۹۱ نفر از کارکنان ترابری به مدت ۸ هزار و ۵۲۵ نفر ساعت در دورههای آموزشی شرکت کردند.

شیخپور با اشاره به اینکه این اداره زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت است، اظهار کرد: روزآمد دستورعملهای اجرایی جابه‌جایی انواع دستگاههای حفاری، تامین ماشینهای فوق سنگین، سنگین، سبک و بازسازی ماشینآلات موجود و تجمیع برخی قراردادها برای کاهش خودروهای استیجاری و استفاده از خودروهای سازمانی در دستور کار قرار دارد.

وی با توضیح اینکه با هدف بهینهسازی هزینهها و افزایش سطح ضریب ایمنی، بهبود روشهای جاری در کار مورد اهتمام است، در تشریح توانمندیهای این بخش به توان جابه‌جایی دستگاههای حفاری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور، برخورداری از کادر مجرب جابه‌جایی با دست کم ۱۵ تا ۳۰ سال سابقه کار، داشتن بزرگترین ناوگان ماشینآلات ویژه در زمینه حملونقل دکلها، امکانات لازم برای تعمیر انواع ماشینهای سنگین و فوق سنگین و امکان همزمان جابه‌جایی ۱۰ دستگاه حفاری اشاره کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق نظرسنجی از چشم‌انداز مدیران انرژی آمریکا؛

چشم‌انداز مدیران انرژی آمریکا منفی شد

مدیرکل دفتر حفاظت شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد:

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 2.3 میلیارد مترمکعبی منابع آب زیرزمینی

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

تامین آب شرب 14 شهر و 171 روستا در استان گلستان

ارسال نظر