بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ایجاد تقاضابرای پیشرفت در حوزه صنعت نفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای پیشرفت در حوزه صنعت نفت باید تقاضا ایجاد کرد، افزود: براساس آنچه مصوب شده باید 200 میلیارد دلار در حوزه صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود و به همین جهت تلاش‌هایی برای قراردادهای نفتی انجام شده چراکه ریشه تولید صنایع نفتی در فعال‌سازی جریان سرمایه‌گذاری است.
کد خبر : ۱۸۸۲۶۳

ایجاد تقاضابرای پیشرفت در حوزه صنعت نفت

به گزارش بورس‌نیوز، حمیدرضا فولادگر درخصوص پیگیری تولید و صادرات صنایع پتروشیمی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: کمیسیون به مقوله کلی تولید وارد و این تولید تاکنون شامل تولید نفت، گاز، میعانات گازی و دیگر انرژی‌ها نیز شده است، این در حالی است که پیشرفتهای قابل توجهی در ساخت تجهیزات صنعت نفت داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به ساخت توربین‌ها، سکوها و عرشه اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه برای پیشرفت در حوزه صنعت نفت باید تقاضا ایجاد کرد، افزود: براساس آنچه مصوب شده باید 200 میلیارد دلار در حوزه صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود و به همین جهت تلاش‌هایی برای قراردادهای نفتی انجام شده چراکه ریشه تولید صنایع نفتی در فعال‌سازی جریان سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تجهیزات ثابت مورد استفاده در صنعت نفت و گاز تا درصد بالایی در داخل کشور تامین می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های داخلی از توان تولید این محصولات برخوردار هستند، مشروط به اینکه دولت به ویژه وزارت نفت به گرمی دست سازندگان را بفشارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یاداوری اینکه در حالت کلی تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز به دو بخش تجهیزات ثابت و تجهیزات دوار تقسیم‌بندی میشوند، اظهار کرد: تجهیزات ثابت شامل مخازن ذخیره، تحت فشار، انواع مبدل‌ها و در مقابل تجهیزات دوار مشتمل بر تجهیزاتی مانند پمپ‌ها، کمپرسورها و توربین‌ها می‌شود که به طور عمده با دو هدف هدایت سیال در مسیرهای مورد نظر و همچنین تولید توان الکتریکی واحد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به اعتقاد رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، تولیدکنندگان در دوران تحریم به رغم تمامی سختی‌ها و محدودیت‌ها از قافله رشد و توسعه دنیا صنایع نفتی و گازی عقب نمانده و پله‌های موفقیت را هرچند سخت اما طی می‌کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

توجه شرکت ملی نفت برای تضمین تولید ایمن و پایدار

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت:

تاکید تجاری‌سازی و ساخت اقلام پرمصرف صنعت نفت

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت:

برگزاری آزمون استخدامی متمرکز صنعت پتروشیمی در سال آینده

ارسال نظر