بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
در بازارهای آسیایی اتفاق افتاد؛

آغاز دوره دوم مذاکرات صلح تجاری چین و آمریکا

آغاز دوره دوم مذاکرات صلح تجاری بین چین و آمریکا موجب بازگشت امیدواری نسبت به رشد اقتصاد جهانی و درآمد شرکت‌ها شد و به این ترتیب شاخص‌های آسیایی توانستند با افزایش همراه شوند.
کد خبر : ۱۸۸۲۷۴

به گزارش بورس نیوز، آغاز دوره دوم مذاکرات صلح تجاری بین چین و آمریکا موجب بازگشت امیدواری نسبت به رشد اقتصاد جهانی و درآمد شرکت‌ها شد و به این ترتیب شاخص‌های آسیایی توانستند با افزایش همراه شوند.

از سوی دیگر تو توافق‌های پیش‌بینی شده در خصوص مشکلات بودجه ای دولت ترامپ و کنار آمدن حزب جمهوریخواه و دموکرات بر سر دیوار مرزی مکزیک توانست فشارها را از بازارهای سهام بکاهد. این در حالی است که، تلاش برای عدم تعطیلی دولت در دومین دوره مذاکرات بودجه، رشد شاخص‌ها را در بازارها موجب شد.

اما در این بین، صندوق مالی کنگره اعلام کرده است که حاضر به پرداخت هزینه ۵.۷ میلیار دلاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی نخواهد بود.

به این ترتیب شاخص اس اند پی با رشد ۰.۵ درصدی معاملات آتی را پشت سر گذاشت .

در سوی دیگر، به نظر می‌رسد بازار اروپا نیز همزمان با آسیایی‌ها در روند صعودی همراه شوند.

در این منطقه، شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص داکس آلمان و کک فرانسه روند مثبت ۰.۵ درصدی را از آن خود کردند .

در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با روند مثبت ۰.۳ درصدی همراه شد.

شاخص شانگهای در چین نیز روند مثبت ۰.۳ درصدی را از خود به جای گذاشت . شاخص کاسپی کره جنوبی با روند مثبت ۰.۶ درصدی همراه شد. در حالی که شاخص اس اند پی استرالیا با روند مثبت ۰.۳درصدی توانست معاملات امروز را به پایان ببرد.

در بازار ژاپن شاخص نیکی توانست پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات رسمی با افزایش ۰.۲ درصدی معاملات را به نفع خود به پایان ببرد.

دوره جدید مذاکرات بین آمریکا و چین که در روز دوشنبه در پکن آغاز شده است می‌تواند مذاکرات طولانی مدت گذشته را ختم به خیر کند و به نظر می‌رسد .

تحلیلگران معتقدند، پکن و واشنگتن تا نخستین روز ازماه مارچ به توافق۵ اولیه برسند .

موتسومی کاگاوا، تحلیلگر شرکت کارگزاری راکوتن در توکیو در این خصوص بیان داشت: در این جنگ تعرفه ای که میان آمریکا و چین راه افتاده بود هیچ برندهای وجود نداشت بنابراین این توافق به نفع هر دو طرف خواهد بود.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود مناقشات تجاری بر رشد اقتصادی در جهان تاثیرگذار باشد و بتواند اعتماد تجاری را تحت تاثیر قرار دهد .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت:

انتظار روند صعودی از بازار سرمایه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:

بررسی جهش قابل توجه صنعت

ارسال نظر