بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

پیشرفت قابل قبول در عملکرد سازمان بنادر

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه بنادر در چند سال اخیر به توسعه و پیشرفت قابل قبولی دست یافته اند و در این عرصه عملکرد سازمان بنادر مطلوب بوده است.
کد خبر : ۱۸۸۳۱۲

پیشرفت قابل قبول در عملکرد سازمان بنادر

به گزارش بورس نیوز، علیم یارمحمدی با اشاره به کارنامه مثبت سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه برای توسعه بنادر کشور، گفت: خوشبختانه بنادر در چند سال اخیر به توسعه و پیشرفت قابل قبولی دست یافته اند و در این عرصه عملکرد سازمان بنادر مطلوب بوده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از بنادر کشور از جمله بندر چابهار از ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه و توسعه همه جانبه برخوردار هستند، از این رو نسخه سازمان بنادر برای بندر چابهار، در بخش جذب سرمایه باید متفاوت با دیگر بنادر باشد.

وی گفت: امروز بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده و این مسئله می‌تواند به نقطه قوتی برای تقویت اقتصاد کشور تبدیل شود، به طور حتم بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به ‌هاب منطقه ای برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشورهای آسیای شرقی و همسایگان را دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی بندر چابهار، به سرعت ظرفیت‌های بندری این منطقه باید توسعه یابد، به طور مثال این بندر باید قابلیت پهلوگیری چندین کشتی را به دست آورد که این مسئله در افزایش تبادلات اقتصادی موثر خواهد بود.

یارمحمدی گفت: البته توسعه بنادر باید متناسب با ظرفیت منطقه‌ای و اهداف پیش‌روی برای توسعه آن باشد، بنابراین گسترش بنادر متناسب با آمایش سرزمینی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: با توسعه بندر چابهار و تحقق اهداف پیش رو، کشور به پیشرفت اقتصادی چشمگیری خواهد رسید، زیرا طبق بررسی‌های انجام شده، این بندر ظرفیت تولید درآمد و ثروت به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز دولت و سازمان بنادر و دریانوردی باید مشوق‌های ویژه‌ای را برای جذب سرمایه در بنادر به ویژه بندر چابهار فراهم کنند، البته طبق گفته مسئولان مربوطه، مشوق‌های سرمایه‌گذاری در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر