بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
صبح امروز تابلوی صرافی بانک ملی عدد 12 هزار و چهارصد تومان را برای خرید هر دلار نشان می داد که خبر از کاهش قیمت ارز در پی تصمیم جدید گروه ویژه اقدام ‏مالی می دهد.‏
کد خبر : ۱۸۸۷۷۰

افت قیمت دلار در پی مهلت مجدد ‏FATF / فشاری بر صرافی‌ها وارد نشده است

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، صبح امروز صرافی بانک ملی با اعلام قیمت جدید خرید و فروش دلار نمودار افزایش قیمت ارز را نزولی کرد.

بر اساس این گزارش قیمت خرید و فروش دلار توسط صرافی بانک ملی، 12400 و 12500 تومان اعلام شده است. کارشناسان عقیده دارند بخشی از این تغییر قیمت دستوری بوده و به شرایط بازار ربطی ندارد.

این در حالی است که در بازار سرمایه اما؛ واکنش ها به این تغییر قیمت به سرعت خود را نشان داد و سهم بخشی از بازار که بر پایه ارز و دلار خرید و فروش انجام می دهند به این تغییر واکنش نشان داد.

نیکجو عضو سابق کانون صرافان ایران و فعال این بخش در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن تکذیب دستوری بودن این تغییر قیمت دلار گفت: به نظر بنده تمدید مهلت FATF به ایران یکی از دلایل مهم تغییر قیمت ارز در اولین روز کاری هفته بود.

وی با اعلام اینکه بانک مرکزی نیز از افزایش قیمت دلار در بازار راضی نبوده است اظهار داشت: به شخصه عقیده دارم این نوسان قیمت تنها واکنشی طبیعی به عقب افتادن واکنش گروه ویژه اقدام مالی بوده و ممکن است در آینده نیز تکرار شود اما تاکید می کنم که هیچ فشار و دستوری برای کاهش ظاهری این قیمت ها در تابلوی صرافی ها وجود نداشته و تنها تصمیم خود بازار بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر