بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
عضو هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی ساختمان خلیج فارس مطرح کرد:

فروش‌های کنونی حاصل جو روانی فروش حقوقی‌ها

عضو هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی ساختمان خلیج فارس گفت: فروش‌های کنونی بیشتر حاصل جو روانی وجود فروشنده حقوقی در سهام بوده که در حقیقت دو سهامدار حقیقی عادی خرد با بدهی مالیات است.
کد خبر : ۱۸۸۸۲۰

فروش‌های کنونی حاصل جو روانی وجود فروشنده حقوقی

در نماد «وپسا» که به‌ندرت حقوقی‌ها نقش فروشنده را ایفا می‌کردند، عرضه‌های دو حقوقی در هفته اخیر سؤال اصلی این روزهای صدها سهامدار هلدینگ پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس است.

امیر ونکی عضو هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز به رفع این ابهام پرداخت و گفت: فروش‌های چند روز اخیر تحت عنوان حقوقی، درواقع سهام خریداری‌شده دو فرد حقیقی بوده که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، مشخص‌شده است این فروش‌ها به دلیل تعهد مالیاتی این دو شخص و مستند به‌حکم اداره وصول و اجرای سازمان امور مالیاتی کشور صورت پذیرفته است. 

وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت بلوکه شدن سهام این دو فرد و فروش آن تحت اختیار کارگزار دولتی بانک ملی می‌باشد، درنتیجه فروشنده حقوقی در هفته اخیر کارگزار بانک ملی از جانب دو کد حقیقی توقیف‌شده بوده‌ است.

وی افزود: مبتنی با روندهای رفتاری سهامداران حقوقی وپسا و همچنین با عنایت به بهای تمام‌شده سهام برای آن‌ها، فروش در چنین کانال‌های قیمتی محتمل نمی‌باشد. لذا تصریح می‌گردد فروش‌های اخیر به‌منظور وصول مطالبات دولتی درخصوص بدهی دو سهامدار خرد بوده و موجودی سهام این اشخاص حقیقی رو به اتمام است.

ونکی ادامه داد: فروش‌های کنونی بیشتر حاصل جو روانی وجود فروشنده حقوقی در سهام است که در حقیقت دو سهامدار حقیقی عادی خرد با بدهی مالیات است. عدم ایفای نقش سهامدار عمده به عنوان خریدار سهم تا این لحظه به دلیل جلوگیری از گمان سوداگری و سفته‌بازی بوده است؛ چرا که قیمت کنونی به نظر سهامدار عمده بسیار کمتر از ارزش است و امکان بالقوه سودآوری موجب بداندیشی خواهد بود. هرچند با نزدیکی به پایان سال مالی شرکت بالاسری، به منظور جلوگیری از شناسایی ذخیره کاهش ارزش، احتمال حمایت سهامدار عمده علیرغم دلایل پیشتر بیان شده وجود دارد.

عضو هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس بیان کرد: در تیرماه 1396 خالص ارزش دارایی‌های شرکت با دلار 33.000 ریالی معادل هر سهم 1.030 ریال (منطبق با آگهی عرضه اولیه) برآورد شده بود. لذا با عنایت به همبستگی بالای دارایی‌های هلدینگ با نرخ ارز می‌توان بیان نمود که از منظر بنیادی سهام وپسا در وضعیت مطلوبی قرار دارد. بنابراین استدلال و رشد بازار شرکت پارکو (به‌عنوان بخش عمده پرتفوی هلدینگ)، سهامدار عمده این هلدینگ نیز صراحتاً اظهار نموده است، حاضر به فروش این سهم نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر