بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
با همکاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و بانک مسکنانجام شد؛

تامین مالی چهارپروژه مسکونی در نقاط مختلف کشور

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به همراه مجموعه بانک مسکن تاکنون چهار پروژه مسکونی را در نقاط مختلف کشور از روش استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان تامین مالی کرده است.
کد خبر : ۱۸۸۸۳۸

تامین مالی چهارپروژه مسکونی در نقاط مختلف کشور

به گزارش بورس نیوز، سید محسن فاضلیان اظهار کرد: شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به همراه مجموعه بانک مسکن تاکنون چهار پروژه مسکونی را در نقاط مختلف کشور از روش استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان تامین مالی کرده است.

وی با بیان اینکه اولین صندوق با نام نسیم در منطقه ۲۲ تهران مربوط به یک پروژه ۸۰ واحدی بوده است که در شهریور ماه ۱۳۹۳ پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری آن در تابلوی ابزارهای نوین فرابورس به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: قیمت پذیره‌نویسی هر واحد سرمایه‌گذاری 10 هزار ریال بوده است. همچنین هزینه ساخت این پروژه با زیربنای کل ۱۵ هزار متر مربع حدود ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.

فاضلیان توضیح داد: عملیات ساخت مجتمع مسکونی نسیم در آذر ماه ۱۳۹۶ به اتمام رسید و خریداران آپارتمان‌های تولید شده توسط صندوق در اسفند ۱۳۹۶ آپارتمان‌های خریداری شده خود را تحویل گرفتند.

وی افزود: با طی کردن تشریفات ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری آذرماه ۱۳۹۷ واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق نسیم با دریافت مبلغ ۱۶.۳۹۲ ریال به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران؛ واحدهای سرمایه‌گذاری متعلق به سرمایه‌گذاران این صندوق ابطال شد.

این کارشناس بازار سرمایه سپس با اشاره به دومین صندوق زمین و ساختمان گفت: این صندوق مربوط به یک پروژه ۱۴۴ واحدی در شهر اراک بوده است که پذیره‌نویسی این صندوق در مهر ماه ۱۳۹۵ انجام شده و مبلغ پذیره‌نویسی آن نیز ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

فاضلیان هزینه ساخت این پروژه با زیربنای کل ۲۰ هزار متر مربع را ۱۸۲ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این صندوق در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ پایان عملیات ساختمانی را تجربه کرد و در تیر ماه نیز آپارتمان‌ها تحویل خریداران شد؛ ضمن اینکه در آذر ماه ۱۳۹۷ واحدهای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران صندوق در قبال دریافت ۱۳.۸۹۵ ریال به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری ابطال شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: سومین صندوق نیز در شهر تبریز با پذیره‌نویسی ۱۰۰ میلیارد ریال طی روزهای پایانی شهریور ماه ۱۳۹۴ برای ساخت ۹۶ واحد مسکونی آغاز به فعالیت کرد. این صندوق مجتمع مسکونی خود را با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و هزینه ساخت ۲۳۴ میلیارد ریال تا کنون در حدود ۹۰درصد ساخته که عمده آپارتمان‌های تولیدی نیز به فروش رسیده است.

به گفته فاضلیان، این صندوق وارد مرحله تسویه شده و تا کنون ۵.۲۰۰ ریال به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران صندوق پرداخت شده است. اما هنوز ابطال اوراق صندوق انجام نشده و تسویه به پایان نرسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری در سال ۱۳۹۵ با مبلغ پذیره‌نویسی ۱۰۰ میلیارد ریال برای تولید حدود ۲۴۰ واحد مسکونی در منطقه شهرری تهران آغاز به فعالیت کرده و پروژه متعلق به این صندوق با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر