بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مطرح کرد:

تورم نقطه به نقطه متنوعی را تجربه کردیم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: در سال جاری تورم نقطه به نقطه متنوعی را تجربه کردیم از تورم 38 درصدی تا 27 درصدی را شاهد بودیم و حتی در ابتدای سال میزان تورم کمتر از این گزارش شد.
کد خبر : ۱۸۸۸۵۸

به گزارش بورس نیوز، عبدالرضا مصری با اشاره به اینکه نرخ تورم سال 97 بالغ بر 27 درصد اعلام شده است اما میزان افزایش حقوق‌های سال آینده 20 درصد است، گفت: در سال جاری تورم نقطه به نقطه متنوعی را تجربه کردیم از تورم 38 درصدی تا 27 درصدی را شاهد بودیم و حتی در ابتدای سال میزان تورم کمتر از این گزارش شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان تورم سالانه مهم نیست، بلکه آنچه تورم سالیانه مخابره می‌کند مهم جلو می‌کند، میزان تورم سالانه در واقع گویای این است که پایه قدرت خرید سال آینده مردم چه میزان بوده و با افزایش قیمت‌ها در سال آینده به تورم موجود افزوده می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین اگر معادل تورم هر سال به حقوق‌ها افزوده شود در واقع قدرت خرید امسال بدون یک ریال افزایش در سال آینده حفظ می‌شود.

وی تاکید کرد: در این بین اگر کمتر از میزان تورم، دستمزدها را افزایش دهیم در واقع حتی قدرت خرید مردم در سال جدید کمتر از گذشته خواهد بود و به این موضوع باید میزان تورم جدید را در نظر بگیرد مگر اینکه تورمی نداشته باشیم.

مصری در ادامه با بیان اینکه با افزایش 20 درصدی حقوق‌ها در سال آینده در واقع قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، گفت: در صورتی قدرت خرید کاهش پیدا نمی کند که دولت برنامه‌ای برای کاهش تورم و مهار آن داشته باشد این در شرایطی است که هم منابعی در کشور وجود ندارد که حقوق‌ها افزایش یابد و هم می‌دانیم قدرت خرید مردم کاهش یافته است، در واقع در دوراهی کلافه کننده ای قرار داریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش 20 درصدی حقوق در برابر تورم افسارگسیخته ظلم به اقشار حقوق‌بگیر است، درباره ایده افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی گفت: تورم بر روی تمام اقشار جامعه اثر می‌گذارد اما تاثیرات آن بر کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند بیشتر است، با این حال دولت امسال روش مالیات معکوس را برای حمایت از اقشار در نظر گرفته است.

وی توضیح داد: در این ایده کسانی که کمتر از 2 میلیون و 750 هزار تومان حقوق می‌گیرند مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و کسانی که بیشترین دریافتی را دارند 35 درصد مالیات می‌دهند و حقوق‌های بین این دو مبلغ پلکانی مالیات می‌دهند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 در این باره که مالیات پلکانی تاثیری بر قدرت خرید مردم ندارد، اظهارداشت: با دریافت پلکانی مالیات تاثیری بر قدرت خرید ندارد، اما به هر حال تورم هم بر حقوق‌بگیر 10 میلیون وارد می‌شود و هم کسی که یک میلیون تومان درآمد دارد با این تفاوت که تورم باعث می‌شود تجملات از زندگی یکی حذف شود و زندگی فرد دیگر در سختی قرار گیرد


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

درآمد نفتی کشور کاهش پیدا نمی‌کند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت:

بررسی بیشتر افزایش حقوق در مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت:

کاهش بودجه از نظر درآمد نفتی در سال آینده

ارسال نظر