بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
در پی پرداخت بسته های جبرانی انجام شد؛

نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به رئیس جمهور از نارضایتی مردم در ناهماهنگی نحوه پرداخت بسته های حمایتی اقشار مختلف خبر داد.
کد خبر : ۱۸۸۸۷۸

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اظهار کرد صندوق بیمه کشاورزی نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت‌دیده را به موقع پرداخت کند. متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام احتراما، همانگونه که مستحضرید مطابق مصوبه شماره ۱۰۱5۳۲ مورخ اول آبان ماه 97 شورای عالی هماهنگی اقتصادی، پرداخت بسته‌های جبرانی و حمایت‌های غذایی از گروههای کم‌درآمد در دستور کار دولت قرار گرفت. مطابق ماده (۱) دستورالعمل مصوب هیأت وزیران مورخ 28آبان ماه تا مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع حاصل از مابه التفاوت تسعیر قیمت خوراک و سوخت کارخانجات پتروشیمی، فولادی و پالایشگاه به پرداخت بسته‌های حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه اختصاص یافته و وزارت نفت مکلف شد که این منابع را به حساب ویژه ای نزد خزانه داری کل کشور که به نام سازمان هدفمندی افتتاح می شود واریز کند. مطابق مفاد دستورالعمل افراد زیر به عنوان مشمولین طرح معرفی شده اند:

کارکنان دستگاههای اجرایی با دریافتی کمتر از ۳۰ میلیون ریال

بازنشستگان با مستمری کمتر از ۳۰ میلیون ریال

خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی

خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید • خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال گروه‌های کارگران ساختمانی و باربری و...، قالیبافان، مشاغل آزاد، رانندگان، شاغلین کسب و کارهای خانگی، عشایر و روستاییان

سایر خانوارهای کم‌درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال

با این وجود ناهماهنگی در نحوه پرداخت این بسته‌ها به افراد مشمول موجب بروز نارضایتی زیادی در بین اقشار مختلف شده است به نحوی که در گروههای پنجگانه اول مشمولین، اعتراضاتی مبنی بر عدم دریافت بسته‌های حمایتی مطرح و از سوی دیگر خانوارهای زیادی ذیل مشمولین آخرین گروه مصوبه قرار داشته که به دلیل فقدان اطلاعات کامل هیچگونه تصمیم منظمی برای آنها انجام نگردیده و این موجب نارضایتی گسترده در این گروه گردیده است. برآوردهای سازمان برنامه و بودجه برای 6 ماه دوم سال ۱۳۹۷ حاکی از آن است که از محل مابه التفاوت حاصل از افزایش نرخ ارز محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی‌ها از ۳۸۰۰ به ۸۰۰۰ تومان، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع حاصل خواهد شد که این مهم می تواند شرایط بهتری برای ایفای تعهدات دولت فراهم آورد. 

بر این اساس و با توجه به مطالب مطروحه خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بازنگری در نحوه شناسایی و تخصیص بسته‌های جبرانی و حمایت‌های غذایی برای پوشش کامل جامعه هدف با تسریع زمانی اقدامات لازم جهت ایفای تعهدات دولت در خصوص خانوارهای مشمول تخصیص انجام گردد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی


اشتراک گذاری :
ارسال نظر