بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اتفاق افتاد؛

تولید 47 میلیارد مترمکعب گاز

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: در ۱۱ ماه اخیر در این شرکت، در مجموع ۴۷ میلیارد مترمکعب گاز، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است.
کد خبر : ۱۸۸۸۸۸

به گزارش بورس نیوز، رامین حاتمی، گفت: اگرچه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دومین شرکت تولیدکننده گاز در کشور و نخستین تولیدکننده گاز در خشکی است، اما با توجه به اهمیت توسعه میدان‌های مشترک نفتی و نیز تغذیه شبکه گازی غرب کشور، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اجرایی این شرکت در سال آینده بیشتر در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب متمرکز خواهد بود.

وی از تولید ۶۰ میلیارد مترمکعب در سه شرکت تابعه نفت مناطق مرکزی ایران در 11 ماه امسال (شرکت بهره‌برداری‌ نفت و گاز غرب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی) خبر داد و عنوان کرد: در منطقه عملیاتی تنگ بیجار، لرزه‌نگاری سه‌بعدی به ارزش 5 هزار میلیارد ریال و توسعه فاز دوم این میدان با حفاری پنج حلقه چاه و توسعه تاسیسات روزمینی با حدود ۱۱۰ میلیون دلار اعتبار در حال اجراست. 

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد: از دیگر پروژه‌های این شرکت می‌توان به قراردادهای EPCدانان (شامل لرزه‌نگاری و لایه‌شکافی هیدرولیکی دو حلقه چاه) و نفت‌شهر به ارزش تقریبی حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

حاتمی به پروژه انتقال نمکزدایی سرکان ماله‌کوه به چشمه خوش و پروژه برق‌رسانی آبان و پایدار غرب به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۳ دکلی که درباره بحث نگهداشت تولید و قراردادهای EPC در سال آینده فعالیت خواهند کرد، تعداد ۱۰ دکل آن در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب حضور می‌یابند که بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های حفاری این شرکت را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: تکمیل باقی‌مانده طرح ۱۶ میدان نفتی در مناطق عملیاتی چشمه‌خوش، دهلران و پایدار غرب از دیگر برنامه‌های این شرکت محسوب می‌شود. همچنین بسته‌های جدید EPCF و EPDF در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب شامل توسعه میدان‌های دهلران، چشمه خوش، دالپری، سامان، سومار و دلاوران با سرمایه تقریبی حدود ۶۰۰ میلیون دلار و تولید حدود ۳۰ هزار بشکه در روز منتظر نهایی شدن ازسوی شرکت ملی نفت ایران است.

حاتمی همچنین درباره عملکرد تولیدی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی توضیح داد: در ۱۱ ماه اخیر در این شرکت، در مجموع ۴۷ میلیارد مترمکعب گاز، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق خبر داد:

اتمام تعمیرات اساسی مراکز منطقه خانگیران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

بهره برداری از نیروگاه ۴۴ کیلواتی خورشیدی سروستان و سعادت آباد

ارسال نظر