بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به کپی‌کردن از ادغام‌های بانکی و عروسی که داماد ندارد.
کد خبر : ۱۸۹۱۴۳
دود سیاه اختلاس از یک ژنراتورساز/ جدی شدن داستان یک واگذاری‌

به گزارش بورس‌نیوز، روند معاملاتی رخوت‌آور و خسته امروز بورس نشان دهنده آن بود که مانور هوش سرمایه بیشتر به سمت تک‌سهم‌ها گام برداشته و طبق وعده دومینویی که در مطلب روز گذشته به خوانندگان داده شد، امروز قندی‌ها به‌عنوان لیدر بازار پرچم‌دار شدند.
اما بازار طی این روزها کم حجم بوده و در حالت انتظار فرو رفته و بیشتر نگاه‌ها به سمت سهم‌های دلاری دوخته شده و البته نمی‌توان از نقش لایحه پالرمو نیز غافل شد اما علارغم افزایش قیمت دلار برخی محصولاتی که بر سهام تاثیرگذار است و قیمت ارز از 4200 به سمت نیمایی رفته اما چندان واکنشی از سوی بازار دیده نمی شود و مجموعا غذایی‌ها، لبنی‌ها و دارویی‌ها و غیره سوار بر موج نشده‌اند.

ابرسیاهی از یک ژنراتورساز
شنیده‌ها حاکی از ابرهای سیاهی به رنگ اختلاس در یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های برقی بوده که این رقم گویا مابین 80 تا 150 میلیارد تومان برآورد شده و این شرکت ژنراتورساز که مدیر آن برچسب اخراج نیز خورده تا به دادگاه معرفی نگیرد تا تحت پیگرد قرار نگیرد البته دوستی مدیرعامل با این شخص را نمی‌توان کتمان کرد.
از سوی دیگر این شرکت بزرگ که در مجمع دیروز آلومینیوم المهدی توانست 4 کرسی را بخاطر رددیون بدست آورد شاهد شرکت‌های مختلفی در زیرمجموعه بوده که چند سهم آلومینیومی را بخاطر واگذاری‌ها بوده که طی آینده‌ای نزدیک، پاکت‌های آن نیز گشوده خواهد شد.

واگذاری‌ها رنگ جدی می‌گیرد
بحث واگذاری شستا جدی شده و این در حالی است که این موضوع می‌تواند برخی از سهم‌های بورسی را جذاب کند؛ برای مثال اگر «شکربن» اصلاح شود حتی در حوالی 1500 تومانی نیز جذاب می‌شود یا اگر حفاری شمال پایان پذیره نویسی استفاده نشده را منظور کند می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و البته سیمانی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.
 
ادغام‌ها از میرداماد به ملاصدرایی‌ها می‌رسد؟!
طی مطالب گذشته ساعت پنج‌ونیم عصر، به اوضاع نابسامان کارگزاری‌ها و زیان‌ده بودن آنها اشاره شد و امروز سخنی به میان آمد که شاید پس از ادغام‌هایی که در شبکه بانکی مشاهده شد، شاید این ادغام در آینده صنعت کارگزاری نیز به چشم دیده شود اما مشکل کارگزاری‌ها عدم اجازه به صدور مجوز جدید و تقریبا انحصاری بودن این صنعت است زیرا امروز فضا برای کارگزاران جدیدی که دارای ابداعات جدیدی هستند، تنگ بوده و باید اجازه تنفس در این بازار داده شود.

شعله‌ای برای روشنی چراغ نفت نیست
طلسمی به‌عنوان عرضه نفت خام در بورس‌انرژی شکل گرفته که گویا شکستن آن به بت‌شکن بزرگ نیاز دارد و حضرت فیل باید از پس آن برآید زیرا اگر مسئولین داخلی نخواهند، آیه هم نازل شودف طبیعتا هیچ کوچه بن‌بستی، اتوبان نمی‌شود؛ تخفیف ٦ دلاری قیمت نسبت به قیمت‌های جهانی تمهیداتی است که برای آوردن مشتریان به پای میزمذاکره در نظر گرفته شده است. 

نرخ دلاری که سرگیجه دارد
از راه‌پله‌های سخنگو خبری آمد که حذف نرخ ارز بازار نیما از قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی حکایت دارد و نرخ سنا «بازار آزاد» جایگزین آن خواهد شد اما مسئولان چقدر وقت خالی برای تصمیم‌گیری دارند که هر روز برای دلار، طومار نویسی از نحوه اجرا دارند اما برای بازگشت ارز، هیچ! مسئولین بر پایه دلار باید راه ورود دلار به کشور را هموار کند نه اینکه راه خروج محصولاتی که دلار می‌زاید را ببندند و هر روز بازی در قالب بخشنامه‌ای به این بازار رکودزده تزریق می کردند.

طلای آب شده مشتری پیدا کرد
در ساعت پنج‌ونیم عصر روز گذشته به دیگر خبری که در خصوص طلای دست‌دوم، کدهایی آوردیم که امروز مدیر بورس‌کالا خبر از قرارداد آتی طلای آب شده در بورس کالا را داد بنابراین اگر نگاهی به بازارسرمایه و طلا داشته باشیم، می‌توان حرکت‌های مثبتی را در این خصوص انجام داد.

تجارت شارژ می‌شود
با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به پیوست گزارش توجیهی هیات مدیرة به منظور  پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 45,700,000,000,000 ریال به مبلغ 255,051,201,000,000 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار سرمايه و خروج از شموليت ماده 141 اصلاحيه قانون تجارت که در تاریخ 1397/12/11 به تصویب هیات مدیره رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر