بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

بورس در انتظار خبری بنیادی/ حرکت بازار به سمت سهم‌ها تجدید ارزیابی

فعالان بازارسرمایه طی ماه پایانی سال گام در مسیر سرمایه‌گذاری در سهم‌هایی که تصمیم به تجدید ارزیابی گذاشته‌اند داشته البته بازار با یک خبر بنیادی، می‌تواند تکانه‌ای مثبت را رقم بزند.
کد خبر : ۱۸۹۲۹۱

بورس در انتظار خبری بنیادی/ حرکت بازار به سمت سهم‌ها تجدید ارزیابی

حسن رضایی کارشناس بازارسرمایه درخصوص پیش‌بینی خود از وضعیت بازار درهفته جاری به خبرنگار بورس‌نیوز اظهار کرد: بازار در هفته‌های منتهی به پایان سال همیشه با فشار فروش مواجه بوده و طبیعتا شاید شاهد رشد آنچنانی نباشیم مگر اینکه یک خبر بنیادین بیاید.

وی در اینباره که بازار در هفته جاری به سمت چه سهم‌هایی حرکت می کند، ادامه داد: فعلا باتوجه به افزایش سرمایه‌هایی که آمده فعلا روی سهم‌هایی که تصمیم به تجدید ارزیابی گرفته‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ سهم‌های بنیادی که P/E آنها پایین آمده و البته P/E زیر 5 سهم‌های فراوانی در بازار وجود دارد بنابراین اگر سرمایه‌گذارانی که با قصد بلندمدت وارد بازار شدند و دنبال خرید این سهم‌ها هستند، سهم‌های بنیادی که P/E خوبی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها نیز بیان کرد: پتروشیمی‌ها با توجه به قیمت و سابقه معاملاتی به نظر می‌رسد قیمت‌های خوبی داشته باشند زیرا P/E شان اصلاح و جذاب شده و هم اینکه از نظر بنیادین شرکت‌های قوی هستند. 

وی در پایان افزود: اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که اقبال بازار فعلا روی سهم‌هایی است که دارایی تجدید ارزیابی است و خیلی کم به این سهم‌ها وارد می‌شوند؛ بنابراین انتظار داریم با پایین آمدن یا فرونشست جو گزارش‌های تجدید ارزیابی بازار به سمت پتروشیمی‌ها حرکت کند زیرا قیمت‌هایشان واقعا جذاب است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت توسعه گوهران امید مطرح کرد:

بازار سرمایه بازاری بسیار پیچیده

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

سرخی «فملی» کامودیتی‌ها را شارژ کرد/ بانکی‌ها و چراغ سبز بانک‌مرکزی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

رشد خوب شفافیت افشای اطلاعات مالی

ارسال نظر