بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

عرضه زمینی نفت و گاز در بورس

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به دلیل کم‌تجربگی مسئولان در این نوع عرضه و نبود زیرساخت‌های لازم، فروش نفت و گاز در بورس تاکنون آزمون و خطاهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. بنابراین باید عرضه زمینی را نیز در این حیطه گنجاند تا پس از کسب نتیجه نسبت به موفق بودن یا نبودن این نوع عرضه اظهارنظر کرد.
کد خبر : ۱۸۹۲۹۲

به گزارش بورس نیوز، احمد مرادی درباره عرضه میعانات گازی در بورس با یک تغییر جدید، گفت: دولت قصد دارد به زودی میعانات گازی را علاوه بر تحویل دریایی، به طور زمینی نیز به مشتری تحویل دهد تا بتواند مشتری بیشتری را پس از دو مرتبه عرضه ناموفق در بورس بدست آورد و از این طریق تحریم‌های امریکا بر فروش نفت و میعانات گازی ایران دور زده شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، در خانه ملت ادامه داد: به دلیل کم‌تجربگی مسئولان در این نوع عرضه و نبود زیرساخت‌های لازم، فروش نفت و گاز در بورس تاکنون آزمون و خطاهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. بنابراین باید عرضه زمینی را نیز در این حیطه گنجاند تا پس از کسب نتیجه نسبت به موفق بودن یا نبودن این نوع عرضه اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: نباید انتظار موفقیت چشمگیری را از عرضه نفت و گاز در بورس با توجه به تلاطم‌های بازار و تحریم‌های آمریکا داشته باشیم. با این وجود می‌توان به مرور زیرساخت‌ها را فراهم کرد و در آینده نزدیک به فروش مناسب از این طریق رسید، البته با تمام این توصیفات به نظر می‌رسد عرضه زمینی میعانات گازی از طریق بندرعباس با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان موفقیت‌آمیز باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عرضه زمینی میعانات گازی از طریق بندرعباس شرایط برای خریدار تسهیل و آسان می‌شود.

مرادی گفت: امکان بارگیری به صورت زمینی در بندرعباس در کنار تحویل دریایی محموله‌ها از عسلویه یا از طریق انتقال کشتی به کشتی، می‌تواند موفقیت عرضه میعانات گازی در بورس را به دنبال داشته باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر