بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
در زمان خرید لوازم یدکی بنز، پورشه یا بی‌ام‌و، حتما بسته‌بندی لوازم یدکی را با دقت چک کنید و تمامی خطوط نوشته شده روی آن را بررسی و چنانچه در املای هر یک از کلمات نوشته شده روی بسته‌بندی اشتباهی وجود داشته باشد، می‌تواند دلیل بر غیر اصل بودن محصول باشد.
کد خبر : ۱۸۹۴۱۸

بنز

به گزارش بورس نیوز، معمولا دو نوع مشتری برای تهیه لوازم یدکی وجود دارد، یکی مشتریانی که اصرار به خرید لوازم یدکی اصل دارند و دسته دوم افرادی هستند که به دلیل قیمت پایین قطعات کپی و غیر اصل به خرید آن‌ها علاقه‌مند هستند. با این وجود حتی گاهی گروه نخست مشتریان نیز ممکن است بدون آگاهی قطعات کپی و شبه اصل را خریداری کنند زیرا برخی از فروشنده‌ها این قطعات را به عنوان لوازم یدکی اصل و با تخفیف به مشتری عرضه می‌کنند.

بزرگ‌ترین چالشی که هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای آلمانی با آن روبرو هستید تشخیص اصل بودن قطعات خریداری شده است. در مورد خرید لوازم یدکی بنز، لوازم یدکی بی‌ام‌و یا لوازم پورشه تویوتا معمولا دو نوع مشتری برای تهیه لوازم یدکی وجود دارد، یکی مشتریانی که اصرار به خرید لوازم یدکی اصل دارند و دسته دوم افرادی هستند که به دلیل قیمت پایین قطعات کپی و غیراصل به خرید آن‌ها علاقه‌مند هستند. با این وجود حتی گاهی گروه نخست مشتریان نیز ممکن است بدون آگاهی قطعات کپی و شبه اصل را خریداری کنند زیرا برخی از فروشنده‌ها این قطعات را به عنوان لوازم یدکی اصل و با تخفیف به مشتری عرضه می‌کنند.

اما به کار بردن نکات زیر در هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای آلمانی می‌تواند به مشتریان در خرید لوازم یدکی اصل کمک کند:

- حتما جمله «ساخته شده در ..» (Made in) را چک کنید

- حتما کشور سازنده را چک کنید. نام کشور سازنده معمولا با فونت کوچک روی محصول یا بسته‌بندی قید می‌شود. پس از پیدا کردن کشور سازنده از طریق جستجوگر گوگل تحقیق کنید که آیا کشور مذکور واقعا لوازم یدکی خودروهای آلمانی را می‌سازد یا خیر.

- بسته‌بندی قطعات را چک کنید

- در زمان خرید لوازم یدکی بنز، پورشه یا بی‌ام‌و، حتما بسته‌بندی لوازم یدکی را با دقت چک کنید و تمامی خطوط نوشته شده روی آن را بررسی کنید. چنانچه در املای هر یک از کلمات نوشته شده روی بسته‌بندی اشتباهی وجود داشته باشد، می‌تواند دلیل بر غیر اصل بودن محصول باشد. علاوه براین به رنگ، طراحی و طرح روی بسته‌بندی نیز دقت کنید که حتما مشابه دیگر بسته‌بندی‌هایی باشد که شما از این محصول دیده‌اید. اغلب مواقع بسته‌بندی‌ها دقیقا مشابه اصل ساخته می‌شود اما رنگ و طرح روی آن کمی با اصل متفاوت است.

- ساختار نامناسب جمله‌های انگلیسی

- بسیاری از سازندگان قطعات و لوازم یدکی فیک خودروهای آلمانی در کشورهای غیر انگلیسی زبان قرار دارند. بنابراین در نوشتن مدارک و مشخصات فنی محصول معمولا دچار اشتباهات گرامری و ساختاری انگلیسی هستند. هر چه ساختار این جمله‌ها ناملموس‌تر و میزان اشتباه در آن بیشتر باشد، احتمال فیک و کپی بودن لوازم یدکی بیشتر می‌شود.

- عدم تقارن در قطعات

- با دقت لوازم یدکی را بررسی کنید. اگر بخش‌هایی از قطعات نامتقارن باشند و یا در قسمت‌هایی دارای جوشکاری خشن و زمخت یا ساختاری شلخته باشد، به احتمال زیاد جزو لوازم یدکی قلابی و کپی است.

- طرح و رنگ‌های قطعات کپی با لوازم یدکی اصلی تفاوت دارد

- معمولا لوازم یدکی خوردوهای آلمانی توسط چندین کمپانی سازنده تولید می‌شوند و معمولا رنگ و طرح یا الگویی که همه این شرکت‌ها استفاده می‌کنند با هم یکی نیست. با این وجود لوازم یدکی غیر اصلی معمولا دارای رنگ‌های تیره‌تر و کدرتری هستند. برای تشخیص لوازم یدکی اصل خودروهای بی‌ام‌و، بنز و پورشه می‌توانید به سایت‌های معتبر یا سایت‌های خود این خودروها مراجعه کرده و تصویر قطعات اصلی را ببینید و با قطعه ارائه شده به خود مقایسه کنید.

- ممکن است برخی از لیبل‌ها، برچسب‌ها یا شماره‌‌ها و شناسه‌هاس شناسایی روی محصول درج نشده باشند. معمولا برخی از برچسب‌ها یا طرح‌ها و یا نشانه‌های شناسایی خاصی روی قطعات قلابی درج نمی‌شوند.

- بسته‌بندی غیرمعمول

- در بسیاری موارد اگر به هر دلیل قرار باشد شرکت خودروسازی آلمانی بسته‌بندی خود را عوض کند، این موضوع را اطلاع رسانی می‌کند. بنابراین اگر هنگام خرید لوازم یدکی پورشه، بی‌ام‌و یا لوازم یدکی بنز با بسته‌بندی متفاوت روبرو شدید، اصلا اقدام به خرید آن قطعه نکنید چون به احتمال خیلی زیاد اصل نیست.

- حتما شکل درج تاریخ روی لوازم یدکی خودروهای آلمانی را بررسی کنید

- تاریخ تولید محصول روی بسیاری از قطعات اصل ساخته شده به ترتیب ماه، روز و سال قید می‌شود. البته این فرمت و شکل درج تاریخ ممکن است در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. اگر قطعات اصل باشند باید دارای فرمت تاریخ ثبت شده مخصوص آن کشور باشند.

- تخفیف زیاد روی قیمت

- بسیاری از توزیع‌کنندگان لوازم یدکی خودروهای آلمانی در راستای استراتژی‌های بازاریابی اقدام به ارائه تخفیف روی قیمت‌ها می‌کنند که این امر کاملا قابل درک و توجیه است. اما اگر فروشنده در اقدامی تخفیف قابل توجه و غیرقابل باوری برای شما روی خرید آن قطعه در نظر گرفت، باید حواس خود را جمع کنید، چون گاهی این امر با واقعیت جور در نمی‌آید.

چنانچه در هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای آلمانی با هر یک از موارد فوق برخورد داشتید، عاقلانه این است که در خرید خود تجدید نظر کنید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر