بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه گفت در سفرش به واشنگتن با رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد. 
کد خبر : ۱۸۹۷۰۳
به گزارش بورس نیوز، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز شنبه قبل از عزیمت به واشنگتن گفت با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایرانی رایزنی خواهد کرد. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «امروز برای دیدار با رئیس‌جمهور ترامپ عازم واشنگتن می‌شوم. از او بابت شناسایی حق حاکمیت اسرائیل بر جولان تشکر خواهیم کرد. با او درباره تلاش‌های مشترکمان علیه ستیزه‌جویی ایران رایزنی خواهم کرد. تلاش‌ها ما در این زمینه افزایش خواهد یافت.»

سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که ترامپ شامگاه پنجشنبه (اول فرودین ۱۳۹۸) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل، در پیامی توییتری اعلام کرد که وقت آن رسیده که آمریکا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت بشناسد.

مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ

سوریه، مصر، روسیه، ترکیه، ایران، یمن، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان و برخی کشورهای دیگر تا کنون با تصمیم دولت آمریکا مخالفت کرده‌اند. 

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است. 

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

هدیه نامشروع انتخاباتی 

اقدام ترامپ در شرایطی صورت گرفته که پرونده‌های فساد مالی بر سرنوشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین اشغالی سایه انداخته است.  

پیشتر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد دونالد ترامپ  برای افزایش محبوبیت بنیامین نتانیاهو حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را «به رسمیت بشناسد».

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است./تیتر برتر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر