بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نقش آفرینی بورس کالا در رونق تولید ملی

کارشناس بازار سرمایه گفت:بازار سرمایه و بورس کالا‌ می‌تواند نقش آفرینی خوبی را در رونق تولید ملی داشته باشند.
کد خبر : ۱۸۹۷۹۶

به گزارش بورس نیوز، مصطفی محمدباقری، درباره نقش بورس کالا در تحقق شعار «رونق تولید» اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس کالا می‌تواند نقش آفرینی خوبی را در رونق تولید ملی داشته باشند.

محمدباقری تاکید کرد: اقتصاد ایران بانک‌محور بوده و در سال‌های گذشته آن طور که باید از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تامین مالی و هدایت نقدینگی به سمت تولید استفاده نشده است. توجه جدی به این مساله کمک زیادی به بخش تولید کرده و گره بسیاری از مشکلات واحدهای بزرگ و متوسط باز خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه، بورس کالا را مجرای تحقق جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از تولید ملی اعلام و بیان کرد: حمایت از بورس کالا و تقویت آن نقش زیادی را در حمایت از تولید خواهد داشت به طوریکه بورس کالا محل حضور تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است که با تشکیل کارگروه‌های مشخص، بهترین سازوکار برای عرضه و معامله کالاها در نظر گرفته می‌شود؛ت علاوه بر اینکه عرضه‌کنندگان با قیمتی واقعی محصولاتشان را به فروش می‌رسانند، مصرف‌کنندگان نیز قادر هستند در بستری عادلانه، مواد مورد نیازشان را تامین کنند.

وی با بیان اینکه کشف قیمت کالاها در تقابل عرضه و تقاضا و شفافیت در فروش مواد اولیه تنها از کانال بورس کالا محقق می‌شود، گفت: تمرکز فروش مواد اولیه تولید در بورس کالا و عرضه آن به اندازه نیاز در بازار می‌تواند کمک چشمگیری را در رونق و افزایش تولید داشته باشد، از این طریق کلیه صنایع کوچک و بزرگ و نیز صنایع پایین‌دستی قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز خود بدون واسطه خواهند بود که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد افزایش انگیزه‌های سرمایه گذاری و نیز افزایش تولید بود.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: عرضه‌های مستمر و به اندازه مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای در بورس کالا به طور حتم در رونق تولید و توسعه صنایع پایین‌دستی نقش ویژه‌ای خواهد داشت که امیدواریم سال ۹۸ با حضور همه‌جانبه فعالان صنعت در بورس کالا شاهد شفافیت حداکثری، معاملاتی پویا و اعتماد کامل همه فعالان اقتصادی به بازار سرمایه کشور باشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

تولید موجب بهبود شاخص های اقتصادی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:

بورس کالا محلی برای رشد انگیزه فعالان صنعت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

رونق تولید در کشور الزامات مختص به خود را دارد

ارسال نظر