بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تهران، مرجع قیمت دلار در تمام کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مرجع قیمت دلار در تمام کشور صرافی‌های تهران است اما اولین و شدید برخوردها با صرافی‌های شهرهای مرزی می‌شود بنابراین سود را صرافی‌های تهران می‌برند اما دودش به چشم صرافی‌های مرزی می‌رود.
کد خبر : ۱۸۹۸۳۹

به گزارش بورس نیوز، رسول خضری با اشاره به عملکرد صرافی‌ها در بالا رفتن قیمت کاذب دلار اظهار کرد: صرافی‌های مرزی و صرافی‎‌های خارج از تهران کمترین نقش را در این مهم دارند و بزرگترین نقش از آنِ صرافی‌های خیابان فردوسی تهران و دلال‌ها است، زیرا مرجع قیمت دلار در تمام کشور صرافی‌های تهران است اما اولین و شدید برخوردها با صرافی‌های شهرهای مرزی می‌شود بنابراین سود را صرافی‌های تهران می‌برند اما دودش به چشم صرافی‌های مرزی می‌رود.

نماینده مردم پیرانشهر و در خانه ملت بیان کرد: صرافی‌های خارجی در افزایش قیمت ارز داخل کشور بی تاثیر هستند. هیچ چیز به غیر از تحریم داخلی در وضعیت کنونی اقتصادی ایران و نوسان قیمت ارز نقش ندارد.

وی از خودتحریمی و مدیریت نادرست مسئولان در بحران اقتصادی کشور اضافه کرد: یک سری از دلال‌ها به دستگاه‌های دولتی وصل هستند بنابراین انگشت اتهام بیشتر به سمت دولت و سوءمدیریت آن‌ها است نه صرافی‌ها.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت صرافی‌ها باید تحت نظر بانک مرکزی باشد، ادامه داد: صرافی‌ها نباید کاملا در دست بخش خصوصی باشند زیرا در دنیا صرافی‌ها زیرنظر دولت خرید و فروش ارز را انجام می‌دهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

تامین نیاز تولیدکنندگان از سامانه نیما و ارز دولتی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی باید سپرده ارزی مردم را تضمین کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد:

افزایش نسبی قیمت مسکن در روزهای پایانی سال

ارسال نظر