بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ناوگان هوایی کشور در شرایط فعلی فرسوده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ناوگان هوایی کشور در شرایط فعلی فرسوده هستند و ما به اجبار باید برای نوسازی ناوگان و فعال نگه داشتن خطوط هوایی اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم کنیم.
کد خبر : ۱۸۹۹۲۹

به گزارش بورس نیوز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان هوایی و اظهار کرد: در شرایط فعلی وزارتخانه بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، در حال رایزنی با کشورها برای خرید هواپیماهای جدید است، البته اخیر به تازگی چندین فروند هواپیمای دست دوم خریداری و وارد کشور شده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر زیاد بودن سن هواپیماهای دست دوم خریداری شده، ادامه داد: به طور حتم کارشناسان خرید هواپیما، به میزان کافی متبحر هستند که هواپیماهای غیرقابل استفاده و با عمر بالا را خریداری نکنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در شرایط کنونی میانگین عمر هواپیماهای ناوگان هوایی کشور حدود 23 سال است، ادامه داد: سن هواپیماهای خریداری شده نباید بالاتر از میانگین عمر هواپیماهای داخلی باشد.

موسوی بیوکی گفت: قطعا باید هواپیماهایی به ناوگان هوایی کشور افزوده شود که طبعا سن میانگین ناوگان کاهش یابد، نه آنکه با خرید هواپیماهای فرسوده، به افزایش سن ناوگان هوایی دامن بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ملاک اصلی برای خرید هواپیماهای دست دوم پایین تر بودن سن هواپیما از میانگین عمر ناوگان هوایی است، البته وزارت راه و شهرسازی، بسته ای را برای خرید هواپیماهای جدید و دست دوم تهیه کرده و این بسته در حال اجرا و پیگیری است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: ناوگان هوایی کشور در شرایط فعلی فرسوده هستند و ما به اجبار باید برای نوسازی ناوگان و فعال نگه داشتن خطوط هوایی اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

ارسال نظر