بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رئیس مجلس نسبت به پرداخت خسارات وارد شده به مردم سیل‌زده تاکید کرد. همچنین در این جلسه درباره خسارت‌های وارد شده به مردم اعم از زمین‌های کشاورزی، باغداری، دامداری و حتی مسکن که متضرر شده‌اند؛ گفتند که دولت خسارات را پرداخت می‌کند.
کد خبر : ۱۸۹۹۸۷

به گزارش بورس نیوز، قاسم ساعدی به سفر رئیس مجلس به خوزستان و بازدید از مناطق سیل‌زده این استان اشاره و اظهار کرد: پس از بازدید رئیس مجلس از سدهای کرخه و دز و همچنین بازدید هوایی از شهرهای دشت آزادگان، شوش و شعیبیه که تحت محاصره سیل هستند جلسه مدیریت بحران در استانداری خوزستان برگزار شده است.

وی افزود: مدیران اجرایی استان در این جلسه گزارشی از وضعیت کمک رسانی و همچنین تدابیری که برای کنترل سیلاب اندیشده شده است را ارائه کردند؛ در ضمن نمایندگان حاضر در جلسه هم مشکلات بوجود آمده ناشی از سیلاب حوزه انتخابیه خود را مطرح کردند.

ساعدی افزود: رئیس مجلس نسبت به پرداخت خسارات وارد شده به مردم سیل‌زده تاکید کرد. همچنین در این جلسه درباره خسارت‌های وارد شده به مردم اعم از زمین‌های کشاورزی، باغداری، دامداری و حتی مسکن که متضرر شده‌اند؛ گفتند که دولت خسارات را پرداخت می‌کند و مجلس هم در آینده‌ای نه چندان دور برای پرداخت این خسارت‌های گام‌های مهمی برمی دارد و پرداخت این خسارت‌ها را یکی از ضروریات دانستند.

وی ادامه داد: رییس مجلس شورای اسلامی از دولت خواستند که حتما باید برای تامین منابع مالی دامداران منطقه‌های سیل‌زده مانند دشت آزادگان و هویزه که قطب دامداری کشور هستند به عنوان یکی از کارهای مهم تصمیم گیری شود و قول دادند که شخصا این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: رئیس مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید داشتند که کمک‌های اولیه مثل چادر، پتو، خوراک،پوشاک و ... باید به موقع به مردم سیل‌زده صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در این جلسه بحث تخصیص منابع فوقالعاده به میان آمد که ریاست بنیاد مسکن در این جلسه قول دادند که وام‌های مسکن و کمک‌های بلاعوض و وام‌های 4 درصد برای مناطق شهری و روستایی سیل‌زده تخصیص بدهند و در این رابطه هم کلیه ی ساختمان‌های خسارت‌دیده از سیل شناسنامه دار خواهند شد و به میزان ضرر و زیان وارد شده، به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران:

تعیین دقیق میزان خسارت سیل بر مزارع و باغات زمان بر است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اعتبار قابل توجهی برای حوادث غیرمترقبه دیده نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

قانون بحران برای حوادث غیرمترقبه

در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان اتفاق افتاد؛

شناسایی راه‌های روستایی و فرعی جهت افزایش سرعت خدمت‌رسانی

ارسال نظر