بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
قرار گرفتن نام سپاره در لیست تروریست ها تغییری در وضعیت این شرکت ها ایجاد نخواهد کرد بلکه تنها تاخیری در مدت زمان تامین مواد اولیه و منابع مالی این شرکت ها ایجاد می شود که این مشکل نیز توسط دست های نامریی موجود در اقتصاد کشور برطرف می شود.
کد خبر : ۱۹۰۱۴۳

دست های نامریی ناجی شرکت های صادرات محور/ قرار گرفتن سپاه در لیست تروریست ها عامل شوک موقت به بازارها

کامران صداقت کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس نیوز با ارزیابی ورود سپاه پاسداران به لیست تحریم‌های آمریکا و اثرات روانی بر بازارهای اقتصادی گفت: سپاه سازمانی نظامی- سازندگی بوده و در بخشی از معاملات اقتصادی کشور نیز نقش ایفا می‌کند و محدود شدن این نهاد تحولات اقتصادی موقت را در کوتاه مدت به همراه خواهد داشت اما در بلند مدت مثلا تا 6 ماه آینده سازوکارهای اقتصادی جایگزین یا اصلاحی ایجاد می شود که به تبع آن همه چیز به روال خود باز می‌گردد.

صداقت با تاکید براینکه وضعیت فعلی واقعی نبوده بلکه مجازی است، افزود: تعاریف مجازی نیز همیشه شوک های موقت را در پی خواهد داشت.

کارشناس اقتصادی درخصوص تاثیر قرارگرفتن سپاه در لیست تروریست ها بر وضعیت شرکت های صادرات محور نیز تصریح کرد: این امر تغییری در وضعیت این شرکت‌ها در پی نخواهد داشت بلکه تنها تاخیری در مدت زمان تامین مواد اولیه و منابع مالی این شرکت‌های صادرات محور ایجاد می شود که این مشکل نیز توسط دست‌های نامریی موجود در اقتصاد کشور برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصلی ترین مشکل بخش تولید، تامین مواد اولیه در داخل کشور است، گفت: بهترین راهکار برای رفع مشکلات این بخش تامین منابع مالی برای شرکت‌های تعاونی، مراکز رشد، استارتاپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها، سازمان‌ها و کارخانه‌ها است.

صداقت با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از شرکت های تولیدی با مشکلات ناشی از عدم تامین منابع مالی و سازوکار نامناسب سیستم بانکی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: در حال حاضر بانک ها در زمینه تامین منابع مالی دچار انحراف هستند که نظارتی نیز در این زمینه انجام نمی‌شود.‌
کارشناس اقتصادی افزود: تعیین سازوکار جدید برای بانک ها نیز و تغییر جهت‌گیری آن‌ها از خدماتی و مصرفی به سمت تولید از دیگر راهکارهای رفع مشکلات مذکور محسوب می شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر