بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه است که فقط ۲ درصد واردات این کشورها از ایران انجام می‌شود اما در برنامه ما افزایش این میزان به 5 درصد است.
کد خبر : ۱۹۰۱۶۱

انجام فقط 2درصد از واردات کشورهای همسایه از طریق ایران

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی در دیدار با سفیر ایران در عمان اظهار کرد: افزایش مراودات تجاری با عراق، ترکیه، سوریه و لبنان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: یکی از برنامه، راه‌اندازی دفتر تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرهای اربیل، بصره و بغداد در عراق و استانبول در ترکیه است که در حال حاضر دفتر وزارتخانه در آنکارا پایتخت ترکیه فعال است.

رحمانی درباره افزایش همکاری اقتصادی با عمان، عراق و لبنان بیان کرد: همکاری بیشتر با این کشورها دروازه ورود به بازار کشورهای عربی است. محور برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، افزایش صادرات، تولید ساخت داخل و فعال‌سازی معادن است.

وی ادامه داد: از آنجایی که عمان با ۲۷ کشور دنیا تجارت آزاد دارد، دروازه ورود به بازاری ۵۰۰ میلیونی است که کشور ما باید با افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری خود با عمان از این فرصت استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه است که فقط ۲ درصد واردات این کشورها از ایران انجام می‌شود اما در برنامه ما افزایش این میزان به 5 درصد است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد :

صادرات در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزی

در پی سفر وزیر صنعت به آق قلا انجام شد؛

از سرگیری فعالیت سه واحد تولیدی

ارسال نظر