بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خبر داد:

تامین نیاز صنایع پایین‌دستی به پلی اتیلن در داخل کشور

آسیب‌دیدگی خط لوله اتیلن غرب بر اثر وقوع سیل اخیر، مشکلی در تامین نیاز بازار داخل ایجاد نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۰۱۹۵

به گزارش بورس نیوز، مرضیه طهماسبی سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: با توجه به موجودی محصولات پتروشیمی‌های خط لوله اتیلن غرب و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمبود احتمالی پلی‌اتیلن با همیاری دیگر پتروشیمی‌ها تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تولید مازاد نیاز داخل پلی اتیلن‌ها از سوی مجتمع‌های پتروشیمی در کشور، توقف مقطعی تولید محصولات پلی‌اتیلنی در چند پتروشیمی غرب کشور بر اثر سیلاب شدید تاثیر خاصی در تامین بازار داخلی این محصول ایجاد نخواهد کرد.

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با اشاره به اینکه همواره در حال رصد بازارهای داخلی به‌منظور تنظیم بازار هستیم، گفت: کف عرضه بهار ۹۸ تعیین شده و با همکاری سازنده شرکت‌های پتروشیمی و رؤسای کارگروه‌های تخصصی پتروشیمی‌ها بر رعایت آن نظارت می‌شود.

طهماسبی درباره نقش دفتر توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی در بازار گفت: این دفتر برای توسعه صنایع پایین‌دستی آمادگی هر نوع همکاری با تشکل‌ها و انجمن‌ها را دارد حتی گاهی محصولی را که در بورس کالا عرضه نمی‌شود اگر مورد مناقشه باشد، دفتر با برگزاری نشست‌های بین تولیدکننده و مصرف‌کنندگان چالش‌های صنعت را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی رونق ایجاد شود وضع پتروشیمی‌ها نیز بهتر خواهد شد، زیرا صنایع تکمیلی، مصرف‌کننده پتروشیمی‌ها هستند و اگر بتوانند از تامین خوراک اطمینان داشته باشند صادرات و ارزش افزوده بیشتری خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر