بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تاثیر تورم بر سودآوری بیمه‌ها/ صندوق بلایای طبیعی در مراحل پایانی تصویب

قرار است نیمی از منابع مورد نیاز این صندوق از مردم دریافت شود و مابقی را دولت تامین کند.
کد خبر : ۱۹۰۲۸۷
تاثیر تورم بر سودآوری بیمه ها/ صندوق بلایای طبیعی در مراحل پایانی تصویب
به گزارش بورس نیوز، بررسی مبلغ حق بیمه‌های دریافتی شرکت‌های بیمه در سال ۹۷ نشان می‌دهد حق بیمه‌ها نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.

مبلغ حق بیمه دریافتی سال ۹۷ در شرکت بیمه پاسارگاد نسبت به سال ۹۶ رشد ۴۲ درصدی نشان می‌دهد. این شرکت که اواخر سال گذشته، افزایش سرمایه ۳۳ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته را به ثبت رسانده، در ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه ۹۷، بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پرش ۳۳۰ درصدی داشته است. همچنین در گزارش ۱۲ ماهه، خبر از شناسایی درآمد ۲۳۰۰ میلیارد تومانی در برابر خسارت ۷۴۸ میلیارد تومانی و تراز مثبت ۲۰۷ درصدی داده است.
با توجه به شیب صعودی قیمت املاک و خودرو و تجهیزات و...، به نظر می رسد روند افزایشی نرخ حق بیمه شرکت ها ادامه خواهد داشت.

معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر تورم و افزایش قیمت اموال بیمه شده بر سودآوری بیمه ها بیان کرد: تورم روی سودآوری شرکت های بیمه اثر بااهمیتی ندارد. از طرفی به خاطر افزایش ارزش اموال، حق بیمه های دریافتی رشد می کند و از طرف دیگر، هزینه های پرداخت خسارت افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر در شرکت های بیمه، بین حق بیمه دریافتی و خسارت پرداختی تعادل برقرار باشد، تورم کالاها اثر بااهمیتی بر سودآوری بر جای نخواهد گذاشت. اما در صورت عدم تعادل و سنگینی کفه حق بیمه نسبت به خسارت پرداختی، سودآوری شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و بالعکس.

نایب رییس هیئت مدیره «بپاس» در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت بیمه ساختمان ها در برابر حوادث و بلایای طبیعی اظهار داشت: صنعت بیمه در این زمینه راهکاری قانونی پیش بینی کرده و با هدف تحقق این مهم، صندوق بلایای طبیعی طراحی شده که در مسیر تصویب است. این طرح جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده و تصویب آن در مراحل نهایی است. قرار است نیمی از منابع مورد نیاز این صندوق از مردم دریافت شود و مابقی را دولت تامین کند.

این فعال صنعت بیمه افزود: در همه جای دنیا چنین صندوقی طراحی شده و اصولا پوشش ریسک بلایای طبیعی فقط توسط شرکت های بیمه تجاری امکانپذیر نیست. امیدواریم این طرح توسط مراجع ذیربط جهت تصویب نهایی و اجرایی شدن آن هر چه زودتر اقدامات لازم را به عمل آورند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر