بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صادرکننده انگیزه‌ای برای ارائه ارز خود به سامانه نیما در حالی که 4 هزار تومان پایین‌تر از قیمت بازار نبوده را ندارد. این تفاوت قیمتی سبب شد که ارز صادراتی وارد سامانه نیما نشود.
کد خبر : ۱۹۰۳۰۹

صادرکننده انگیزه‌ای برای ارائه ارز خود به سامانه نیما ندارد

به گزارش بورس نیوز، محمود بهمنی درخصوص طرح فروش مستقیم ارز صادراتی به واردکنندگان در سامانه تجارت اظهار کرد: از زمانی که ارز حاصل از صادرات روی سامانه نیما قرار گرفت و صادرکنندگان مجبور شدند که ارز خود را در سامانه نیما ارائه دهند، بخشی از صادرکنندگان به دلیل نرخ ارز در این سامانه از این اقدام خودداری کردند.

وی افزود: از 42 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود 14 میلیارد دلار آن به کشور بازگشته است. بخش زیادی از این ارز به کشور بازنگشته که عوامل متعددی دارد و یکی از علل این بوده که فاصله قیمتی ارزی که در سامانه نیما و ارزی که در بازار ارائه می شده زیاد است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در خانه ملت، ادامه داد: صادرکننده انگیزه‌ای برای ارائه ارز خود به سامانه نیما در حالی که 4 هزار تومان پایین‌تر از قیمت بازار نبوده ندارد. این تفاوت قیمتی سبب شد که ارز صادراتی وارد سامانه نیما نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: طرح فروش مستقیم ارز صادراتی به واردکنندگان در سامانه تجارت از اردیبهشت ماه به این دلیل اعلام شده تا ارز بیشتری به بازار عرضه شود. این طرح به این دلیل اعلام شده تا ارز با قیمت مدنظر صادرکننده به واردکننده ارائه شود که با این اقدام قیمت ارز صادراتی فاصله کمتری با بازار ارز بیرون پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: این طرح انگیزه صادرکنندگان را بیشتر می‌کند تا این افراد ارز خود را وارد کشور کرده و در داخل آن را به فروش برسانند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر