بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
قیمت فعلی ارز بعلاوه میزان تولید و فروش شرکت‌ها در ماه‌های گذشته و حذف ارز 4200 تومانی و تشکیل بازار متشکل ارزی حاکی از عدم وجود حباب در بازار است.
کد خبر : ۱۹۰۴۹۰

امیر تقی‌خان‌تجریشی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: در حال حاضر شرکت‌های بورسی از لحاظ بنیادی در وضعیت مناسبی قرار داشته و براساس تحلیل های بنیادی قیمت‌های موجود در بازار حباب نیست.

وی ادامه داد: بنابراین مشکلی در بازار وجود نداشته مگر آنکه به دلیل اعمال تحریم‌ها موانعی سد راه فروش شرکت‌ها ایجاد شود.

تجریشی خاطرنشان کرد: قیمت فعلی ارز، میزان تولید و فروش شرکت‌ها در ماه‌های گذشته، حذف ارز 4200 تومانی و تشکیل بازار متشکل ارزی در آینده، حاکی از عدم وجود حباب در بازار است.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه به تبع رشد بی‌سابقه بازار در چند روز اخیر امروز شاخص روند اصلاحی را در پیش گرفته است، افزود: باتوجه به رشد بی‌رویه شاخص فعالان بازار انتظار داشتند که این روند اصلاحی منطقی زودتر در بازار ایجاد شود.

تجریشی با تاکید بر منطقی بودن روند فعلی اصلاح بازار گفت: اگر تحریم‌ها فروش شرکت‌ها را با مشکل مواجه نکند و کنترل دولتی بر نرخ ارز نیز انجام نشود، باردیگر شاهد بازگشت رونق به بازار سرمایه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در طول سال گذشته با وجود افزایش نرخ ارز بازهم ارزش شرکت‌های صادرات محور در یک‌بازه زمانی رشد پیدا نکرد زیرا سرمایه‌گذاران نگران کاهش فروش ناشی از اعمال تحریم‌ها بودند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: گزارش عملکرد شرکت‌ها در ماه‌های اولیه اعمال تحریم‌ها حاکی از آشنایی آن‌ها با راهکارهای پشت سر گذاشتن موانع بوده که این امر موجبات اقبال شرکت‌های صادرات‌محور در بازارسرمایه را فراهم کرد اما ادامه این روند امکان پذیر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: همانطور که در ماه‌های اولیه پس از اعمال تحریم‌ها میزان صادرات شرکت‌ها کاهش یافت اما به مرور زمان دوباره افزایش یافت شاید دوباره تحریم‌های سخت‌تری اعمال شود و در یک بازه زمانی بازهم میزان صادرات شرکت‌ها کاهش یابد بنابراین باید راهکارهای فرار دوباره از این تحریم ها نیز در نظرگرفته شود.

تجریشی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان صادرات بسیاری از شرکت ها نسبت به ماه های اولیه اعمال تحریم ها افزایش یافته است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
بازار یورس 10سال از بازار های موازی از نظر قیمتی عقبه کدوم حباب حباب همه جا هست الا سهام